"גוש הימין בסכנה": יממה לאחר שהודיעה חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס כי היא מקימה מפלגה חדשה שתרוץ כרשימה עצמאית בבחירות הקרובות תחת השם "גשר", התפרסמה הערב (רביעי) ב"כאן 11" התייחסותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להודעה. נתניהו אומנם לא תוקף באופן פומבי את לוי אבקסיס אך אכן מזהיר את שותפיו מפניה בחוגים סגורים. 



על פי הפרסום, נתניהו אמר לשותפיו כי "אורלי היא חלק מגוש השמאל, הטווח שלה הוא בין מפלגת העבודה ומפלגת מרצ". על כן, נתניהו מסמן ככל הנראה את לוי-אבקסיס כיריבה פוטנציאלית מבחינתו, וחושש שמתוך לחץ שיופעל עליה במהלך הקמפיין היא תודיע כי היא לא תשב בממשלה בראשותו. בתוך כך, נתניהו מציע לשותפיו לקחת את לוי-אבקסיס בעירבון מוגבל, ומוסיף כי "גוש הימין בסכנה, ומי שמחשב אותה כחלק מהגוש טעה". בתגובה לדברים אלו אומרים במפלגת הליכוד כי בשלב הזה ראש הממשלה עדיין לא מתייחס ללוי-אבקסיס, לא בשיחות סגורות ולא בפומבי. 
 
באשר לשיוכה הפוליטי, אמרה אמש לוי-אבקסיס כי היא "לא קיצונית לשמאל ולא קיצונית לימין. אני בעצמי קיימתי 'גשר' בחוקים שחוקקתי, כי הצלחתי לגבש גם את הקואליציה וגם את האופוזיציה. שיתפתי פעולה עם דב חנין ואילן גלאון ובמקביל עם שולי מועלם ואחרים בנושאים שהם לב ליבו של כל אזרח שלא מצליח להגיע לשלטון - בריאות, רווחה, פריפריה".


כמו כן, על האפשרות שתשב עם נתניהו בממשלה גם אם יהיה נגדו כתב אישום, אמרה אבוקסיס כי "כאשר אנחנו מדברים על כן או לא כתב אישום, צריך לזכור שיש את חזקת החפות שעומדת גם עבור ראש הממשלה. אבל, מצב כזה הוא לא נוח ולא נעים ציבורית, אז אם מנדלבליט, שהוא לא איש שמאל שרוצה להפיל ממשלות, אומר שיש כתב אישום, קשה לי לראות איך ראש ממשלה שנאבק על חייו בבית המשפט מנהל את ענייני המדינה בצורה הוגנת".