לאחר שמועות, השערות ושלל תיאוריות היום (חמישי) עשה הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, את הצעד הראשון לקראת כניסתו לחיים הפוליטיים ורשם את מפלגתו החדשה לבחירות הקרובות. שמה - "חוסן לישראל".



בטופס הרשום צוינו 2 מטרות בלבד למפלגה, מה שמעיד אולי על רישום זריז שנעשה בחופזה. המטרות שהוגדרו הן "המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בשנים הבאים" והסעיף השני הוא "חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק משפט ובטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום ובטחון".


עורך דין שימי בראון שרשם את מפלגתו של גנץ היה בעבר היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, אך פוטר בידי אבי גבאי לאחר שגבאי נבחר ליו"ר המפלגה. מי שינהל כפי הנראה את מסע הבחירות של גנץ הוא המשרד של איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ'. בין המייסדים של מפלגתו, רשימת החותמים הנדרשת על מנת להירשם, נמצאים רבים מתושבי ראש העין, העיר בה מתגורר גנץ, כאשר אין שמות מוכרים המופעים בה.


אתמול פורסם כי מתנהלים מגעים משמעותיים בין שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון לגנץ לגבי ריצה משותפת ומיזוג רשימות בבחירות הקרובות שייערכו בחודש אפריל. על פי הפרסום, החיבור יתקיים בין שתי הרשימות של שני הביטחוניסטים. מטעמו של יעלון נמסר כי בסביבתו לא מתייחסים לדיווח על חיבור אפשרי עם גנץ ונמסר כי בשבוע הבא ככל הנראה תירשם מפלגתו של יעלון אצל רשם המפלגות ותוצג הרשימה לכנסת.



בתוך כך, בחדשות עשר פורסמו השמות שככל הנראה יהיו ברשימתו של גנץ. בכוורת של הרמטכ"ל לשעבר נמצאים איש החינוך חילי טרופר ואיציק קרייס, לשעבר קצין רפואה ראשי וכיום מנהל בית החולים שיבא. ברשימה יהיה גם מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר ומי שעזב את מפלגת אחי ישראלי של עדינה בר שלום.