לאחר חודשים של גישושים, מגעים ושיחות מאחורי הקלעים, קפץ היום בני גנץ לביצה הפוליטית ורשם את מפלגתו החדשה תחת השם "חוסן לישראל". בתגובה להקמת המפלגה החדשה של הרמטכ"ל לשעבר, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני צאתו לברזיל: "אני לא מתערב כיצד השמאל מחלק את הקולות שלו".

בנוגע לפרסום על השחתת קברו של אביו של היועמ"ש מנדלבליט, אמר נתניהו: "אני שמעתי היום על החילול המזעזע של הקבר של אביו של היועמ"ש, הכרתי אותו והוקרתי אותו. אני התקשרתי לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, וביקשתי שהמשטרה תחקור את זה מיד. מתברר שהיא חוקרת את זה כבר, שזה דווח לפני עשרה ימים, ומה שמעניין זה עיתוי הפרסום, הערב, והכותרות הכוזבות שיוחסו אליי. זה מעלה שאלות מעניינות".

עוד אמר נתניהו לפני המראתו: "אני יוצא עכשיו לביקור בברזיל, בהזמנת נשיא ברזיל. אני אפגש עם הנשיא הנבחר, בולסונארו, עם שר הביטחון, שר האוצר ושר החוץ שלו. אנחנו נדון בקשר של ישראל עם המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, המדינה החמישית בגודלה בעולם מבחינת אוכלוסיה. מדינת ענק עם פוטנציאל ענק למדינת ישראל, גם בתחום הכלכלי, גם בתחום הביטחוני וגם בתחום המדיני. זה שינוי עצום שבולסונארו הכריז עליו, ואני שמח שאנחנו יכולים לפתוח עידן חדש בין ישראל למעצמה הזאת שנקראת ברזיל". עוד ציין רה"מ, כי ישוחח עם נשיא ברזיל בנוגע להעברת השגרירות הברזילאית לירושלים. "נשיא ברזיל הנבחר הכריז שהוא מתכוון לעשות את זה, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שאני אדבר איתו על זה, כבר בשיחה הראשונה שלנו", אמר. 

גנץ הוא האישיות המחוזרת ביותר בפוליטיקה הישראלית והוא זוכה להצלחה גדולה בסקרים למרות שעד כה לא התראיין ולא הביע בפומבי את דעותיו. סקרים שפורסמו השבוע מנבאים למפלגתו בין עשרה ל-16 מנדטים אולם אם גנץ יחבור ליש עתיד או למחנה הציוני הוא יזכה ל-26-25 מנדטים. אולי בשל כך מיהר אתמול יו"ר יש עתיד לצייץ בטוויטר: "מברך את ידידי רא"ל (מיל') בני גנץ על כניסתו לחיים הפוליטיים. מדינת ישראל והפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים טובים בכנסת. ברוך הבא ובהצלחה".

ביקורת על גנץ הגיעה ממשפחתו של אורון שאול, שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה. דודו של אורון, איתן אליהו, פנה לגנץ ואמר: "על איזה חוסן אתה מדבר? אתה ניהלת את צוק איתן - מה יצא לנו מצוק איתן? גם את יכולת ההרתעה איבדנו. הכנסת כוח קרקעי בצורה מרושלת". זהבה שאול, אמו של אורון, אמרה על גנץ: "כבן אדם אני אוהבת אותו, אבל כאיש צבא הוא לא עשה את העבודה שלו, לא הוא ולא בוגי". לראש הממשלה היא אמרה: "יש לך שלושה חודשים עד הבחירות. אני דורשת שתעשה הסדרה עם חמאס ותחזיר לי את אורון".

במקביל דווח בחדשות עשר כי יו"ר האופוזיציה ציפי לבני מעוניינת להיות חלק מגוף פוליטי יחד עם גנץ ויעלון, אולם על אף שהדבר נשקל, הסיכויים לכך נמוכים משום שיעלון וגנץ מסתייגים מזיהויה עם השמאל המדיני. 
 
את טופס ההרשמה הגיש לרשם המפלגות עו"ד שימי בראון, לשעבר היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, שיהיה מעתה יועץ משפטי למפלגתו של גנץ.
בסעיף המטרות של המפלגה כתב גנץ בקצרה: "המשך ביסוס וחיזוק ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות, תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בנושאים הבאים: החינוך, פיתוח התשתיות הלאומיות, החקלאות, חוק משפט וביטחון הפנים, רווחה, שלום וביטחון".
 
עו"ד בראון, שפוטר מתפקידו במפלגת העבודה לאחר בחירתו של אבי גבאי ליו"ר, צירף לטופס ההרשמה כנדרש רשימה של 100 מייסדים, אזרחים מן השורה, רבים מהם מראש העין, עיר מגוריו של גנץ. את מסע הבחירות של גנץ ינהל משרדם של איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ'. 

השבוע דווח כי גבאי הציע לגנץ את המקום הראשון ברשימת המחנה הציוני אך הוא דחה את הפנייה. לעומת זאת דווח על מגעים בין גנץ לרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה יעלון על חבירה לריצה משותפת. יעלון מתכוון לרשום בשבוע הבא מפלגה חדשה, כפי שעשה אתמול גנץ. בחדשות עשר דווח השבוע כי ככל הנראה יהיו בכוורת של גנץ איש החינוך חיליק טרופר, איציק קרייס, לשעבר קצין רפואה ראשי וכיום מנהל בית החולים שיבא, ומיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר, שעזב בשבוע שעבר את מפלגת אחי ישראלי של עדינה בר שלום.