נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונרו , התייחס במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בחשבון הטוויטר שלו לביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה לקראת השבעתו לנשיאות. "אני ממתין לבואו ולביקורו של נתניהו. נדון בכיוונים חדשים עבור האומות שלנו, ויש לי ציפיות רבות לרגע חסר התקדים הזה בהיסטוריה שלנו".

בציוץ אחר, התייחס בולסונרו לביקורת שהוא מקבל מבית, וכתב כי "ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית והיא מעניינת אותנו. אין שום סיבה לביקורת על הדיאלוג בינינו, במיוחד כשהיא באה מכיוון אלו שלא עשו דבר מלבד לשדוד ולהרוס את המדינה. אנחנו רוצים את הטוב ביותר עבור ברזיל והעם הברזילאי!".

כזכור, נתניהו המריא אמש בשעות הערב המאוחרות לברזיל, לביקור היסטורי במדינה הדרום אמריקאית. טרם העלייה למטוס, התייחס נתניהו לאפשרות שהשגרירות הברזילאית תעבור לירושלים ואמר כי "נשיא ברזיל הנבחר הכריז שהוא מתכוון לעשות את זה. אני אדבר איתו על זה, כבר בשיחה הראשונה שלנו".



עוד אמר נתניהו לפני המראתו, כי "במהלך הביקור, אני אפגש עם הנשיא הנבחר, בולסונרו, עם שר הביטחון, שר האוצר ושר החוץ שלו. אנחנו נדון בקשר של ישראל עם המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, המדינה החמישית בגודלה בעולם מבחינת אוכלוסיה. מדינת ענק עם פוטנציאל ענק למדינת ישראל, גם בתחום הכלכלי, גם בתחום הביטחוני וגם בתחום המדיני. זה שינוי עצום שבולסונרו הכריז עליו, ואני שמח שאנחנו יכולים לפתוח עידן חדש בין ישראל למעצמה הזאת שנקראת ברזיל". 



כזכור, בולסונרו פרסם בחודש נובמבר האחרון כי לאחר כניסתו לתפקיד, הוא יעביר את שגרירות מדינתו לירושלים. הוא הוסיף כי "ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו נכבד אותה". למרות תמיכתו בישראל, בולסונרו נחשב לדמות פרובלמטית במיוחד בארצו, מאחר והביע עמדות קיצוניות נגד נשים והומואים ולא הסתיר את תמיכתו בחונטה הצבאית ששלטה בעבר בברזיל. בניו של איש הימין הקיצוני אף צולמו בעבר כשהם לובשים חולצות של צה"ל והמוסד, והנשיא הצהיר כי ישראל תהיה המדינה הראשונה שיבקר בה לאחר כניסתו לתפקיד.