השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, גינה הבוקר (שישי) בתכניתו של נסים משעל ב-103FM להשחתת קבר אביו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, וטען כי "לא בטוח שהיא קשורה לחקירות ראש הממשלה". 



"חילול קבר אביו של היועמ"ש, כפי שפורסם, הוא לא אירוע שהתרחש אתמול, אלא לפחות לפני 11 ימים", הסביר ארדן. "כמובן ששוחחתי אתמול עם המשטרה, ו-וידאתי שכל היכולות שלה יוקצו לטובת החקירה הזו כדי להבין לדין את הפושעים הבזויים שביצעו את המעשה, כי באמת מדובר בפשע מזעזע ובחציית גבולות. זו חציית קו אדום במדינה דמוקרטית".

כשנשאל האם יש קצה חוט למשטרה, אמר: "באופן כללי, גם אם היה, זה לא משהו שהייתי יכול למסור בשידור. אני מקווה שיגיעו אליהם. אבל כפי שאמרתי לא יחסכו בשום מאמץ או בשום יכולת של המשטרה כדי להגיע אליהם, ואני מקווה שיגיעו גם בהקדם. צריך רק להבין מבחינת רקע - זה לא חייב להיות דווקא על רקע חקירת רה"מ. לכן קראתי גם לפוליטיקאים להפסיק לנסות לנצל לצרכים פוליטיים את האירוע המזעזע הזה. נכון שהפוליטיקאים ואנחנו בתקופת בחירות מנסים לקחת את זה לאירוע פוליטי של חקירת רה"מ, אבל זה יכול להיות גם על רקע אחר".


 
אבל רה"מ עצמו אמר אמש כי עיתוי הפרסום מעלה שאלות מעניינות. יש לך תהיות על זה?
"אני לא יודע. עיתוי הפרסום.. ודאי שזה מעורר שאלות. אתמול בבוקר היה הציטוט בעיתון ישראל היום בהקשר של החלטות היועץ, ולמישהו זה התאים לנסות ולחבר בתודעה הציבורית בין הפרסום הזה, שהוכחש דרך אגב ע"י רה"מ, לבין השחתת המצבה. מה לעשות שזה לא מסתדר עם העובדות כי ההשחתה בוצעה לפני 11 ימים".

בתוך כך, הוא טען כי אי אפשר להתעלם ממסע ההסתה נגד היועמ"ש, אך טען גם כי "מותר למתוח ביקורת בצורה מכובדת ועניינית גם על שופטים וגם על פרקליטים. מותר להתווכח, מותר למתוח ביקורת. אסור לאיים, אסור לדבר בשפה בוטה. יש לנו אחריות לממלכתיות. אני יכול להיות אחראי על איך שאני מתבטא וגם לקרוא לחבריי לא להתבטא כך, ופעמים רבות היו לי מחלוקות ואמרתי אותן כנגד חברים בסיעת הליכוד, אבל בוא לא נהיה עיוורים וצבועים. מול הבית של מנדלבליט הפגינו חודשים ארוכים עם הסתה כנגדו ועם אמירות קשות שמייחסות לו עבריינות ושיתוף פעולה ומעילה בתפקידו. זה בא מאלדד יניב והחברים משמאל. לכן זה כמו שאמרתי, בוא לא נעשה מזה ניצול פוליטי".

"לא שמעתי מעולם אמירות כל כך קשות, גם לא מצד חברי כנסת בסיעה שלי", הוסיף חה"כ מהליכוד. "הח"כים בסיעה שלי, המקסימום ששמעתי אותם אומרים זה שהמשטרה או הגורמים המשפטיים נכנעים ללחץ של השמאל והתקשורת. זה המקסימום ששמעתי, וגם עם זה אני לא מסכים כי אני סומך לחלוטין על היועמ"ש, פרקליט המדינה ועל המשטרה, שלא עושים איפה ואיפה בנושאים הללו. כמובן, מצד שני אני לא מתכוון להרשיע או לוותר על חזקת החפות של כל אחד ובטח לא של רה"מ בגלל חקירה, אבל בואו לא נעשה מזה קרקס פוליטי. בואו נתאחד בממלכתיות ונגיד עד כאן. לא נאפשר מעכשיו כי אנחנו לא יודעים אם זה בא על הרקע הזה או על רקע ההפגנות של אלדד יניב. בואו לא נקבע מראש ונגנה בשיח הציבורי כל ביקורת לא עניינית לגופו של אדם במקום לגופו של עניין".
 
בהתייחס לרצונו של נתניהו להמשיך בתפקידו, על פי דיווחים בתקשורת, גם במקרה שיואשם, אמר: "חוק זה חוק. אם זה היה גנץ או לפיד? זה תלוי. קודם כל, רה"מ עדיין לא עם כתב אישום. זה מאוד תלוי באיזה כתב אישום מדובר, מה עוצמת הראיות, האם כמו במקרה אולמרט יש מעטפות שהועברו עם כסף או שמדובר במחלוקת משפטית? האם זה שקיבלת ממנו מוצר כזה או אחר כי הוא חבר שלך - האם זה היה מותר או לא מותר לקבל?".

"בוא נזכיר למאזינים שהחוק קובע שכדי לא לעוות את הדמוקרטיה ורצון הבוחר, רה"מ חייב לפרוש רק אחרי הרשעה בפסק דין חלוט, כי אחרת מה יקרה? יתברר שהיועמ"ש יגיש כתב אישום ובסוף בית המשפט יזכה ועיוותנו את רצון הבוחר. בשונה מהמצב עם אולמרט שאמר על עצמו 'אני רה"מ לא פופולרי', וכל הציבור והסקרים היה נגדו, אצל רה"מ זה הפוך. רוב הציבור חושב שהוא הכי מתאים, אני חושב שיש הישגים מאוד גדולים".

בתוך כך, הוא התייחס גם לסיום תפקידו של המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, ואמר כי "לא היינו מדברים כל יום, אבל בהחלט היינו מעדכנים אחד את השני בכל מיני התפתחויות, ואני עושה הפרדה מוחלטת הרגשות שלי בנושא לא רלוונטיים לתפקוד שלי. אני פועל מול משטרת ישראל בצורה הכי מקצועית. אם יש לי ביקורת עליה אני אומר אותה. אני לא נמצא כאן במערכת חברתית, אני נמצא במערכת מקצועית ואני עושה הפרדה מוחלטת, ומתפקד כשר לביטחון פנים בצורה הכי מקצועית ועניינית מול הגופים שהמשרד לביטחון פנים אחראי עליהם".