ח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע הבוקר (שישי) כי יתמודד על ראשות האיחוד הלאומי, בבחירות שיתקיימו ביום שני ה-14 לינואר במרכז המפלגה, שיבחר גם את הרשימה לכנסת. סמוטריץ' יתמודד ראש בראש מול יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, אלא אם כן יצטרפו עוד מועמדים למירוץ. בהודעתו ביקר את שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד, וטען כי שאיפותיהם מכוונות לראשות הממשלה במקום לייצוג הציבור הדתי.

"בראייתי בשלה העת שהאיחוד הלאומי - תקומה תעלה קומה לקראת האתגר הבא שלה, ותמצב את עצמה כבית הפוליטי של הציונות הדתית ושל כל מי שמזדהה עם דרכה וערכיה", כתב סמוטריץ' לחברי המפלגה. "זה לא האתגר שמציבה לעצמה ההנהגה הנוכחית של הבית היהודי. שאיפותיהם הפוליטיות של חברינו השרים בנט ושקד מכוונות לראשות הממשלה, ואתגר שימור הציבוריות הציונית דתית, כחיל החלוץ ההולך לפני המחנה וסולל לו את הדרך, אינו חלק מהן. זה התפקיד שלנו".

"אורי הוא איש מדהים שעם ישראל חייב לו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של עשיה", כתב חבר הכנסת על השר אריאל. "העבודה לצידו היא זכות ותענוג מרתק, וזו הזדמנות להודות לו באופן אישי. מערכת הבחירות שלפנינו תהיה קצרה, עניינית ומכובדת, ומיד לאחריה נתאחד כולנו אחרי המנהיגות שאתם תמצאו לנכון לבחור ונצא בעזרת השם לדרך חדשה-ישנה".
 
אורי אריאל. צילום: פלאש 90
אורי אריאל. צילום: פלאש 90