טענות קשות על היעדר טיפול מצד יו"ר מרצ, תמר זנדברג, והנהגת המפלגה בתלונות על תקיפה מינית של חבר הנהלת המפלגה, נחשפו היום (רביעי) בתכנית "סדר יום" בכאן רשת ב'. בשידור נחשף כי בשבועות האחרונים הגיעו שלוש תלונות שונות על פגיעה מינית מצד פעיל במפלגה, חבר הנהלה, שהיה בעבר עוזרו של אחד מחברי הכנסת בסיעה.

לפני כחודשיים וחצי התקבלה התלונה הראשונה נגד הפעיל, ששמו שמור במערכת, ומאז, כך דווח, קיבלה יו"ר מרצ זנדברג שתי פניות נוספות מנשים, שסיפרו כי נפגעו ממנו מינית.

אחת המתלוננות, חברה במפלגה, העידה כי הותקפה מינית על ידי הפעיל בשירותים במסיבה של המפלגה. "המתלוננות הן אלו שסופגות איומים ותביעות השתקה - ועליו המפלגה מגנה", אמרה אורלי (שם בדוי) בריאיון לקרן נויבך בתכנית. "מבחינתי לא יכול להיות מצב שיש תלונות והמפלגה לא עושה כלום".

"האנשים האלה צריכים להיות מורחקים עד שכל העניינים מבוררים עד הסוף. המפלגה צריכה להגן עליי ולהבטיח שדברים כאלה לא יקרו. קודם כל הוא צריך לשבת בבית ולא אני צריכה להיות זו שלא תגיע לאירועים של המפלגה", הוסיפה המתלוננת בריאיון.

ח"כ זנדברג הגיבה בתכנית ואמרה: "אני ממש לא משתיקה את הסיפור. אני בונה תקנון על מנת שלא נגיע למצב שבו לא יהיו לי כלים. עד עכשיו לא הייתה לי סמכות להרחיק מישהו. כל אחת מהמתלוננות עודכנה על ידי ועל ידי המפלגה - יש עבודה אינטנסיבית בנושא".

עורכת הדין אפרת נחמני-בר, המייצגת את הפעיל הפוליטי, אמרה: "אנחנו בעד נפגעות אם הייתה פגיעה. תעשו מנגנון לבירור האמת. הפעיל מתחנן חודשיים לבירור האמת. הסתבר שהיא ופעילה נוספת מנסות ליצור תלונות שווא. צריך להיזהר במקום שבו יש ניסיון לחיסול פוליטי".

בשידור נאמר כי "אורלי" ופעילות נוספות כועסות על כך שמרצ, שחרטה על דגלה מלחמה בתקיפות מיניות, אינה מטפלת בתלונות ושהאיש עדיין יושב בהנהלת המפלגה ושותף להחלטות פוליטיות. זנדברג הבטיחה שהמפלגה תיצור מנגנון מסודר לטיפול בתלונות על הטרדות מיניות, אך עד עכשיו זה לא קרה.

הפרשה נחשפה לפני כחודשיים בחדשות השבוע - פעיל מוכר התפטר בעקבות תלונה שהתקבלה בלשכתו של ח"כ במפלגה שכללה טענות לפגיעה מינית לפני כעשור. מהפעיל נמסר אז בתגובה: "בשבוע האחרון אני מתמודד עם הטענות שהפונה העלתה בפני, אף שהן אינן משקפות את הדברים כפי שהם קרו במציאות. מדובר באירוע שהתרחש בהסכמה הדדית וברצון חופשי, לפני למעלה מעשור, כששנינו היינו בני פחות מ-20, ובתחילתו של קשר ידידותי ומיני אשר נמשך שנים רבות לאחר מכן".