גורם מדיני בכיר אמר היום (רביעי) כי "ישראל קיבלה את כמעט את כל מה שביקשה" בפגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו. לדבריו, "היו לישראל שמונה בקשות ושבע מהם נענו. העניין היחיד שנותר בדיונים מהבקשות הללו הוא עסקת המטוסים עם קרואטיה".



עוד הוסיף הגורם כי "ראש הממשלה יצא מהפגישה בתחושה שיש לישראל השפעה בתחומים מסוימים, וכי ישראל וארה"ב מקדמים רעיונות שונים בנוגע לסוריה שיעזרו לישראל".



מלבד זאת, אמר הגורם כי הוא "מקווה שהונדורס תעביר את שגרירותה לירושלים בחודשיים הקרובים ובמקביל ישראל תפתח שגרירות בהונדורס". לדבריו, הדברים נידונו בפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא הונדורס.


בנושא זה, ציין גם הבכיר כי הונדורס ביקשה מישראל "לפתוח פתח אצל ארה"ב", ולכן נערכה פגישה משולשת בין שני המנהיגים ושר החוץ האמריקאי, פומפאו. "ישראל רוצה לסייע למדינות דרום אמריקה לפתור חלק מהבעיות בתחום המים, כלכלה ביטחון ולארה"ב יש אינטרס בכך", אמר הגורם.
בתוך כך, גורם מדיני ציין גם אמר כי ראש ממשלת הונגריה אורבן אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם בברזיל אמש כי הונגריה מקדמת כעת תוכנית חדשה בכל הנוגע למוזיאון השואה.