על רקע  פירוק "המחנה הציוני"  לפני יומיים התראיין הבוקר (חמישי) חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת ה"עבודה" לירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל והתייחס למהלך שעשה יו"ר העבודה אבי גבאי לציפי לבני והתפתחויות האחרונות בפוליטיקה הישראלית.



"האירוע שהתרחש לפני יומיים, מה שהוצג שם הוא גרסה מאוד מביכה של ריאליטי. זה היה 'האחות הגדולה, פרק הדחה'. בטלוויזיה זה מביא רייטינג, בפוליטיקה זה קריסה בסקרים. לפני 10 ימים הוא זימן אותי לשיחה, אבל לא ידעתי שכבר החליט. הוא כאילו התייעץ איתי. הוא שאל אותי מה אני אומר על פרידה מלבני, עניתי לו בצורה נחרצת והזהרתי אותו מלעשות זאת. אולי היא לא גורמת לנו לעלות במנדטים, אבל הדחתה זאת מכה קשה, ולצערי זה בא לידי ביטוי בסקרים. בסקרים אנחנו מקבלים שמונה מנדטים, אבל אנחנו לא ניתן למפלגת העבודה לגווע".



"אבי גבאי חייב להתעסק בדבר הזה", המשיך כאבל. "אני מציע לו להתעסק עם מי שיוביל את הגוש, ויש פה סיכוי נדיר להחלפת נתניהו, בגלל הפיצולים שמתרחשים שם, ובאמת אני מרגיש שיש רצון  להחליף את השלטון. גבאי חייב לתת את ההזדמנות. הוא חייב לוותר, כדי שאני לא אעמוד מול החברים שלי ואראה שהמפלגה הזאת תגווע כי העומד בראשה, שנתתי לו את כל כוחי, עם חבריי ומשפחתי, מבין שאילו הוא היה בעולם העסקי שהוא מתהדר בו, אם זה היה המצב שם, הוא היה מניח את המפתחות או שהיו מדיחים אותו. הוא צריך להביט אל המציאות ופונה לחבריי בסיעה ואומר 'אתם לא רואים מה קורה פה'"?



כבל התייחס להתפלגות ואמר כי "התפלגות לא רלוונטית, אין לה שום משמעות, זה לא רלוונטי. מה ההתפלגות הזאת היתה עוזרת. אנחנו רוצים להחליף את נתניהו. אנחנו מדברים גבוה, אני בא ואומר, אני עושה מהלכים גדולים, אלה החיים הפוליטיים. צריך לגרום לכך שהפעולה הפוליטית הופכת להיות גורם מדרבן ומכפיל כוח. אני קורא לחבריי - בואו נתעשת. יש אלטרנטיבות במרכז שמאל. כבר תקופה ארוכה, נראה שחבריי רוצים לנצח את מרצ במקום את נתניהו. זה לא יכול לעבוד. החלטתי לעלות על הבמה ולומר את הדברים ללא מורא. בשנים האחרונות יש פער לרעתנו בין הסקרים לבין יום הבוחר. בין 2-5 מנדטים. המשמעות עלולה להיות של היעלמות של תנועה מפוארת שהקימה מדינה. לכן אני נסער. אינני יכול להתייחס לדברים בקלות ראש".\



"אני רוצה להפתיע אתכם ולהגיד לכם שאני מסכים עם מה שאהוד ברק אמר, שצריך גוש שיהווה אלטרנטיבה לממשלת הימין. בתוך הישיבה, שלא צפיתי בתחילתה, אלא נכנסתי לתוך הדיון. הגעתי לשם ולא ראיתי את לבני, והבנתי מהעוזרים שלי שמתחוללת דרמה. אני יכול להגיד לכם שאמרתי דברים מאוד ברורים, שאמרתי שמפלגת העבודה היא לא אופציה מזדמנת, והבית שלי בסכנת חורבן, כך ראיתי את הדברים. אתם מכירים את זה, אני צמחתי בבית ליד רבין ופרס, ולא נטשתי מעולם. אני נשאר בה כדי לשקם את ההריסות".


לסיכום אמר, כי "יש שלושה חודשים, שזה המון זמן פוליטי. צריך לכנס ועידה, להתווכח, להציג את מרכולתינו. אלה דברים שמעירים תנועה ומפלגה. יש אצלנו אנשים מסויימים".


 


מ"העבודה" נמסר: "החתרנות של איתן כבל איננה דבר חדש. כבל הוא שיאן הכן ולא, הדברים והיפוכם ואף היפוכו של היפוך".