העיתונאי בן כספית אמר הבוקר (חמישי) ב-103FM כי הפרסומים על מגעים בין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לליכוד מגיעים מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי הוא מעריך שלא יצטרף למפלגה. בראיון לתוכנית "הקבינט" עם רוני דניאל, יואב לימור וטל לב רם, אמר כספית גם כי יו"ר העבודה אבי גבאי ניסה להראות "גבר-גבר" על "גופתה הפוליטית" של יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני. 

"גבאי ניסה להראות גבר-גבר. הוא השתלט על מפלגת העבודה מבחוץ", פתח כספית. "כשבא גורם ממפלגה אחרת ואין לו שורשים או תשתיות אפשר לכנות את זה כהשתלטות חוקית לגיטימית. שיחק לו הקטע של האמא המרוקאית והילדות במעברה והוא מנסה לשחזר את זה עכשיו על גופתה הפוליטית של ציפי לבני, לדעתי זה מעט מידי ומאוחר מידי ולא אהבתי את האירוע הזה".
 
"אפשר לומר ששניהם הרוויחו את האירוע הזה ביושר", אמר העיתונאי. "זה מגיע לשניהם. היא הסתובבה במשך חודשים ומכרה לכל מי שירצה את המקום הראשון שהוא עוד יושב עליו בעוד שגבאי הוריד את המפלגה לשמונה מנדטים ונדרש לאקט מנהיגותי. אני חושב שציפי לבני היא אישה עקבית עם אידאולוגיה, היא לא מתכופפת. היא כן עוברת מפלגות אך היום מפלגות הן רק פלטפורמות חלולות. אני חושב שהניסיון של גבאי להציג 'קילר אינסטינקט' הוא חמישים אחוז הצלחה כי חמישים אחוז הן נשים וחלקן לא אהבו את הצעד הזה".

 

"אני גם חושב שלבני יכולה למצוא את עצמה בהרבה מאוד פלטפורמות, גם אצל גנץ אם יחליט שהיא לא יותר מידי 'שמאלנית' עבורו", הוסיף. "לבני מדברת עם כולם ואם היא תלך לבד יש גם סיכוי טוב לעבור את אחוז החסימה. כרגע אנחנו רואים שמש אחת עם המון ירחים מרוסקים מסביבה של שישה מנדטים בלבד. ההנחה היא שגם גבאי, גם לבני, גם לפיד וגם גנץ יעברו את אחוז החסימה. במקום שיהיו שני ראשי חץ של 30+ מנדטים, יהיו 30 מנדטים וכל הבייס יהיו סביב העשרה מנדטים בלבד".

"אם כך ברור מי יקבל את המנדט להרכיב ממשלה, וזה מסבך עוד יותר את מצבו המסובך של אביחי מנדלבליט", אמר על החלטת היוץ המשפטי לממשלה בנוגע לתיקי ראש הממשלה. "אלא אם אחד השחקנים יצליח לייצר חיבור אטרקטיבי שייתן את האפקט שנוצר בין בוז'י הרצוג לציפי לבני בבחירות הקודמות. ברגע שיהיה הדילוג הזה כל השבט יימשך לכיוון".

אבי גבאי וציפי לבני. צילום מסך
אבי גבאי וציפי לבני. צילום מסך


"יפתח חומוסייה בסניף הליכוד?"
 

ביחס לפרסומים על מגעים של אשכנזי עם הליכוד, אמר כספית: "אני לא רוצה להגיד דברים שאסור לי להגיד אבל זה מגיע מבלפור. אני חושב שגנץ וגם אשכנזי היו מקבלים את תיק הביטחון לו היו רוצים בו. הם לא אנשים שנולדו אתמול, הם מסתכלים על הטבלה הסטטיסטית ונזכרים שאין שר ביטחון בממשלת נתניהו שהגיע לאנשהו אחר כך. זה יכול להיות אירוע. תחשבו על גבי אשכנזי, באיזה אקווריום הוא יכול לשחות טוב יותר? מוקף באנשי מפלגת העבודה, כשהוא יושב במושב האחורי בדיקטטורות של גנץ, כחלון ולפיד או פותח חומוסייה בסניף הליכוד?".
 
יואב לימור אמר: "כמי שמכיר את אשכנזי אני רואה אותו נשאר בבית שלו. לו הייתי צריך להמר - גבי לא היה נכנס לשום מקום. מה הסיכוי שהוא יחבור ללפיד או גנץ ויעלון?". כספית השיב לו: "הדבר שבטוח יכול להכניס אותו לפוליטיקה הוא חיבור בין לפיד וכחלון. זה חיבור החלומות של גבי. כדי שהוא יצטרף ללפיד צריך לקרות משהו דרמטי כמו דמוקרטיה במפלגה. אני לא בטוח שזה יקרה. גנץ אמר למקורביו שהוא מחכה לתשובתו של אשכנזי בסוף השבוע, אני לא מכיר תשובה צפויה של גבי בסוף השבוע הזה".

בני גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
בני גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
"אשכנזי צריך לקבל החלטה בשבוע הקרוב אם הוא נכנס לפוליטיקה או לא", הוסיף. "אני לא הרגשתי שהוא קיבל אותה אך ייתכן שאני טועה. אצל גנץ, כל עוד הוא עומד על מספר דו ספרתי בסקרים, הוא נשאר מקום ראשון ולא מוכן לשמוע על שום אופציה אחרת לרגע זה. לגבי אין את האובססיה הזאת, הוא מוכן להיות מתחת האלונקה בתנאי שהפלטפורמה הולכת לכבוש את השלטון".
 
על כיוונו הפוליטי של הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, אמר העיתונאי: "הוא איש עם כוונות טובות אך בלי חיבור זה לא יקרה. נכון לעכשיו לא ברור עד כמה חיבור איתו מעלה או מוריד בסקרים. אני מעריך שהוא ימצא בסופו של דבר את דרכו ליאיר לפיד או לבני גנץ. במפלגת העבודה קשה לי מאוד לראות אותו. אבל אנחנו עוד לא יודעים כלום".