מסקר חדש שנערך עבור "ג'רוזלם פוסט" ופורסם הערב (חמישי), עולה כי הליכוד זוכה לתמיכה הרבה ביותר בקרב הציבור, וממשיך להוביל עם 30 מנדטים, כאשר בנוסף בנימין נתניהו נתפס כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. עם זאת, רוב הציבור (51%) סבור כי עליו להתפטר במקרה שבו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יחליט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. עוד עולה מהמדגם כי "התנועה" ו"הבית היהודי" לא עוברות את אחוז החסימה, זאת לאחר סגירת המחנה הציוני והקמת "הימין החדש". 



למקום השני, לפי הסקר, מגיעה מפלגה בראשות בני גנץ, שבה חבר גם משה בוגי יעלון, עם 14 מנדטים, ואחריה מתברגות הרשימה המשותפת (12) ויש עתיד (11). הימין החדש זוכה, על פי המדגם, ל-9 מנדטים, בדומה למפלגת העבודה בראשות אבי גבאי. 



יהדות התורה, בדומה למצבה כיום, נשארת עם 7 מנדטים, בעוד שכולנו של כחלון יורדת ל-6, זאת בדומה למספר המנדטים שמקבלות ש"ס ומרצ. את הרשימה סוגרות ישראל ביתנו ומפלגת גשר, בראשות אורלי-לוי אבקסיס, עם 5 מנדטים. 



גנץ. ממשיך לזכות באמון הציבור. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
גנץ. ממשיך לזכות באמון הציבור. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



מי שלא עוברות, כאמור, את אחוז החסימה הן התנועה, בראשות חה"כ ציפי לבני, הבית היהודי, לאחר פרישת השרים בנט ושקד, ומפלגת יחד, בראשות השר לשעבר אלי ישי.  



רוב הציבור סבור שנתניהו צריך להתפטר במקרה שבו שיואשם 


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, על פי הסקר, כאשר 39% מהציבור סבור כי עליו להמשיך לקדנציה נוספת, זאת לעומת 14% שסבורים כי הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, הוא המתאים ביותר לתפקיד. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, זוכה ל-9% בשאלת ההתאמה לתפקיד, כשלצדו נפתלי בנט (9%), ואחריהם אביגדור ליברמן (5%) ואבי גבאי (4%).  22% מהנשאלים השיבו שאין להם דעה בנושא. 

כמו כן, מהממצאים עולה כי 41% מאלו שתמכו במפלגת המחנה הציוני בבחירות האחרונות סבורים כי גנץ הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה, בעוד ש-14% מתומכי מפלגת יש עתיד בשנת 2015 סבורים כך. 10% בלבד מאלו שהצביעו למחנ"צ ב-2015 רואים את גבאי כמועמד המתאים ביותר לתפקיד. נתניהו זוכה, כצפוי, לתמיכה רבה בקרב תומכיו בבחירות האחרונות, כאשר 78% מהם טענו שהוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה.

לבני. מתרסקת בסקרים לאחר הפיצול מהעבודה. צילום: מרק ישראל סלם
לבני. מתרסקת בסקרים לאחר הפיצול מהעבודה. צילום: מרק ישראל סלם


ואולם, התמיכה הרבה בנתניהו הופכת לחסרת משמעות, בעיני הציבור, במקרה שבו יוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע לפני הבחירות. למעשה, מהסקר עולה כי 51% מהישראלים סבורים כי עליו להתפטר במקרה שבו יואשם טרם ההליכה לקלפיות, בעוד ש-34% טוענים כי עליו להמשיך בתפקידו בכל מקרה. ל-15% מהנשאלים אין דעה בנושא. 

בקרב מפלגות הימין אין תמימות דעים ביחס לנושא. בעוד ש-67% ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות חושבים שנתניהו לא צריך להתפטר במקרה שבו היועמ"ש יחליט להגיש נגדו כתב אישום, 46% בלבד מתומכי הבית היהודי סבורים כך, זאת לעומת 43% ממצביעי המפלגה שטענו ההפך. בקרב מצביעי ישראל ביתנו ב-2015, הדעה הרווחת (60%) היא כי רה"מ לא יכול להמשיך בתפקידו במקרה שבו ייאלץ להתייצב בבית המשפט. 
 

אריאל. יהיה בכנסת הבאה? צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אריאל. יהיה בכנסת הבאה? צילום: יונתן זינדל, פלאש 90