ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה היום (חמישי) לרמטכ"ל, גדי איזנקוט, לזמן את המזכיר הצבאי, אבי בלוט, לבירור בעקבות העובדה שלא העביר בזמן את ההחלטה של נתניהו שלא לפנות את המבנים בעמונה הלילה. לפי הדיווח, הודעתו של בלוט הועברה לכוחות מאוחר בלילה, כאשר הם כבר החלו את הפינוי. הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ייפגש מחר עם תא"ל בלוט. הפגישה נועדה לברר את טענת ראש הממשלה. בצה"ל סירבו להתייחס לנושא ולומר ביוזמת מי נערכת הפגישה ומה מטרתה ורק אישרו את דבר קיומה. 

במהלך הפינוי, שהוביל לפצועים ולמעצרים, הושלם פינוי המבנים הבלתי חוקיים בעמונה. בהודעתה המשטרה מהיום נאמר כי לפנות בוקר הגיעו הכוחות לעמונה, ונתקלו בכ-300 מתפרעים שהבעירו צמיגים בכניסה למאחז, שפכו שמן על כבישי הגישה ויידו אבנים וסלעים לעבר הכוחות. על מנת להשתלט על המתפרעים, הכוחות נאלצו לבצע גם שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. המשטרה מבהירה כי לא בוצע כל שימוש בירי גומי.



לאחר האירוע, שבו נפצעו 23 שוטרים שפונו לבתי החולים כתוצאה מיידוי אבנים וחבלות, אשר בין היתר כללה דקירת קצין בידיו על ידי עצם חד, הגיעו מפגינים לצומת עפרה וחסמו אותו. שוטרים בתחנת בנימין הגיעו למקום על מנת להשליט סדר. 


העימותים בין השורטים למתנחלים גררו תגובות חריפות משני צדי הקשת הפוליטית, כשאר בימין תקפו את ראש הממשלה שלא הסדיר את המאחז, וקראו לו לפנות את הכפר הבדואי חאן אל אחמר, ואילו בשמאל גינו את האלימות כלפי השוטרים והאשימו את הרבנים בעידוד האלימות.
 
התושבים טוענים כי בשנתיים האחרונות רכשו מפוני עמונה בעזרת תורמים ומשקיעים פרטיים, כארבעים דונם מאדמות. כזכור, העלייה לשטח, לפני כשלושה שבועות, בוצעה על ידי מועצת בנימין שמיקמה שני מבנים באדמות שנרכשו על ידי מפוני עמונה בעזרת משקיעים פרטיים ותורמים.