העיתונאי והפרשן לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, התייחס הבוקר (שישי) בתכנית של ניסים משעל ב-103FM, לנסיגת האמריקאית מסוריה, וטען כי "טראמפ הפקיר את סוריה והפקר את ארצות הברית למפסידה". כמו כן, הוא מתח ביקורת על החלטת ישראל לא לחסל את הנשיא הסורי, בשאר אסד, ואמר כי "מדובר בטעות היסטורית".

"אני פחות בהלם מהצד של הבכיר הישראלי ומבין שטראמפ אומר את האמת. הוא לא מבין באמת בביטחון של העולם. טראמפ לא רק ברח, הוא הפקיר את סוריה והפך את ארה"ב למפסידה. ולמה זה כל כך נורא? כי הוא מראה לכולם שהוא לא בא לעשות דברים באמת ולא נלחם באמת. טראמפ אומר שרק חול יש בסוריה? רק חול? זו הסיבה שפוטין נמצא בסוריה? הבעיה שלנו במזרח התיכון היא שכמה שאנחנו אוהבים להלל את יחסי טראמפ-נתניהו, אנחנו פתאום מבינים שלא אכפת לו כלום".
 

  
"אחרי 8 שנות מרד סורי ישראל פספסה פה הזדמנות גדולה. הייתה כאן את המלחמה הכי אכזרית מאז מלחמת העולם השנייה, והנה העולם הערבי פותח מחדש שגרירויות בדמשק. אין להם ברירה, הם מקבלים בהשפלה את הניצחון שלו. הפספוס שלנו הוא שאחרי 8 שנות מרד יש לנו את איראן כשכנה, וכל הסכם שיהיה להרחיק אותה מהגבול הוא לא ישים. איראן היום שולטת בסוריה". 
"גורם ישראלי אמר לאחד העיתונים במערב שיכולנו לחסל את אסד ולא רצינו. ישראל טעתה בגדול כשלא חיסלה את אסד. בישראל הייתה תיאוריה שלא נתגעגע אליו, ולבסוף הוחלט לא לחסל אותו. זו טעות היסטורית. אם הוא לא היה היום וסוריה הייתה נופלת למלחמה של סונים ודאעש, זה גם היה יותר טוב. עוד כמה חודשים יתחילו שוב אזהרות על הגולן. עדיף סוריה שנשלטת על ידי הסונים מאשר סוריה שנשלטת על ידי האיראנים".