ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (שישי) בטלפון עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, על המצב בסוריה, זאת לאור התוכניות של ארה"ב להוציא את הכוחות הצבאיים שלה מסוריה, כך לפי הקרמלין. בלשכת ראש הממשלה אישרו מאוחר יותר את דבר השיחה. 


לפי סוכנות העיתונות TASS, "הדיווח התמקד בהתפתחויות בסוריה, זאת לאור התוכניות של ארצות הברית להוציא את כוחותיה ממדינה זו. השניים הצביעו על הצורך בתבוסה הסופית של הטרור ובהישג מהיר של הסדר מדיני בסוריה, ואישרו מחדש את נחישותם ההדדית לחיזוק התיאום באמצעות ערוצים צבאיים ודיפלומטיים". בתוך כך, לפי הדיווח, נתניהו, שיזם את השיחה, הביע את תנחומיו בפני הרוסים בעקבות האירועים הטרגיים במגניטוגורסק. 

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו צפוי להגיע לביקור במזרח התיכון, זאת לקראת הנסיגה האמריקאית מסוריה, כך עולה מדיווח שפורסם במגזין "בלומברג". הדיווח, המסתמך על גורמי ממשל, לא כולל את שמות המדינות בהן יבקר המזכיר. כמו כן, מזכיר ההגנה ג'ון בולטון הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי הוא יוצא לביקור במזרח התיכון, ויגיע לישראל ולטורקיה לדיונים הקשורים לנסיגה המתקרבת. הוא צפוי להגיע לישראל ביום ראשון.

כזכור, בתחילת החודש שעבר דווח כי השניים סיכמו להיפגש בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון, במסגרת מבצע "מגן צפוני". על פי הקרמלין, גם אז נתניהו היה זה שיזם את השיחה, ובמהלכה עדכן את פוטין על מבצע "מגן צפוני". בנוסף לכך, השניים דיברו על חשיבות היציבות באזור, ופוטין הדגיש את חשיבות שיפור התיאום ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא רוסיה בסוריה.
 
שלשום אמר טראמפ בישיבת הקבינט של הממשל האמריקאי כי "האיראנים יכולים לעשות מה שהם רוצים בסוריה". לדבריו, "איראן מוציאה אנשים מסוריה, הם יכולים לעשות שם מה שהם רוצים, למען האמת. איראן רוצה לשרוד. הם רצו להשתלט על המזרח התיכון ולהרוס את ישראל". 
 
הוא הוסיף כי "לאחר שאני חיסלתי את עסקת הגרעין איראן נהייתה מדינה אחרת לגמרי מזו שהייתה כשנכנסתי לתפקידי", וציין כי הוא "מעוניין להמשיך להגן על הכורדים, על אף הוצאת הכוחות מסוריה".
 
טראמפ בחר לא לציין את כמות הזמן המדויקת הנדרשת להוצאת כל הכוחות האמריקאיים משטח המדינה הערבית. בישיבת הקבינט הכחיש את העובדה כי נתן לוח זמנים מדויק לעניין, וציין כי הסגת הכוחות תיקח "תקופת זמן מסוימת", זאת למרות הדיווחים שדיברו על משך של כארבעה חודשים להשלמת התהליך.