פרויקט מימון ההמונים שנועד לסייע להגנתו המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו צובר תאוצה. בתוך פחות מיממה נאספו בו עד כה כ-73.000 שקלים כשהיעד הוא להגיע למיליון שקלים בתוך 40 יום. מאחורי היוזמה עומד מושיקו פסל, בן 29, חבר מרכז ליכוד המתמודד על משבצת הצעירים בפריימריז של הליכוד. פסל, הידוע בקרב ציבור תומכי הליכוד כאחד ממארגני הליכודיאדה-לאומיאדה באילת. הוא החליט על הקמפיין, לאחר שהוועדה למתן היתרים דחתה את בקשת ראש הממשלה נתניהו למימון הגנתו.
"התפקיד שלנו, אזרחי ישראל הוא לסייע למימון הגנתו המשפטית במאבק של כולנו", כתב בפייסבוק. מבצע גיוס הכספים מתבצע באמצעות Giveback פלטפורמה לגיוס תרומות מהציבור.
פסל הסביר את המניעים למבצע: "שמי מושיקו פסל בן 29 מגבעתיים ואני אזרח מודאג הצופה מהצד בהתנהלות האנטי דמוקרטית של גורמי התקשורת במדינתו, אני קורא לכם אזרחים יקרים, בואו נעזור לראש הממשלה שלנו".

הוא אמר כי הכסף שיגויס מיועד אך ורק לצורך מימון הגנתו המשפטית של ראש הממשלה וישמר בנאמנות אך ורק למטרה זו. "בחודשים האחרונים אנו עדים למתקפה חזיתית על ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. התחושה בקרב הציבור היא שישנם גורמים רבים שמעוניינים להדיח את ראש הממשלה מתפקידו, באמצעים שאינם דמוקרטיים בעליל", הסביר פסל.

מתוך אתר giveback
"בנימין נתניהו, מצליח פעם אחר פעם להביס את השמאל בקלפי ולהנהיג את מדינת ישראל להישגים שטרם נראו כאן. אך ישנו קומץ בודד שאינו מוכן לקבל את הכרעת הציבור ופועל בכל דרך אפשרית על מנת לפגוע בראש הממשלה הטוב ביותר שידעה מדינת ישראל".
"בימים האחרונים נודע כי ראש הממשלה העביר מספר בקשות אל היועץ המשפטי לממשלה לאפשר לו לקבל תרומות עבור מימון ההגנה המשפטית שלו, ופעם אחר פעם סורב. הסיבה לסירוב הוא החשש כי ראש הממשלה יהיה "חייב" לאותם אנשי עסקים אשר תורמים לו לצורך הגנתו המשפטית. באמצעות תרומות קטנות מאיתנו הציבור אנו מדלגים על מכשול זה", הסביר.

מושיקו פסל. "מן הראוי שגם ההגנה תהיה ראויה"
לדבריו, "חשוב להסביר כי הפרקליטות והמשטרה השקיעו מליונים בתיקי ראש הממשלה ומן הראוי שגם ההגנה תהיה ראויה. עלויות ההגנה המשפטיות כנגד מספר התיקים העצום הינן חסרות תקדים בהיקפן. דרוש הון עתק על מנת לממן הגנה משפטית מסוג זה". עד כה תרמו 194 אזרחים לקמפיין סכומים שנעים בין 50 שקלים ל-500 שקלים.