השגריר האירי יזומן מחר לשיחת נזיפה במשרד החוץ, כך נמסר הלילה (חמישי) מלשכת ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו. עוד נמסר בהודעה כי "ישראל מביעה זעם על החקיקה נגדה בפרלמנט האירי שמצביעה על צביעות ואנטישמיות. במקום שאירלנד תגנה את סוריה שטבחה במאות אלפי אזרחים, את טורקיה על כיבוש צפון קפריסין ואת ארגוני הטרור שרצחו אלפי אזרחים ישראלים, היא תוקפת את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. בושה".

כזכור, מוקדם יותר היום הדאל, שהנו הבית התחתון בפרלמנט האירי, אישר בקריאה ראשונה את הצעת החוק המאפשר להחרים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, בירושלים המזרחית וברמת הגולן, זאת ברוב של 78 תומכים מול 45 מתנגדים. 

למרות שממשלת אירלנד הביעה את התנגדותה להצעת החוק, רוב הפרלמנט האירי הביע תמיכה בה והיא צפויה לעבור גם בקריאות הבאות. מיד לאחר ההצבעה, כתב הסנאטור האירי, פרנסס בלייק, בחשבון הטוויטר שלו: "אירלנד תמיד תעמוד בחוק הבינלאומי ותתמוך בזכויות אדם, התקרבנו צעד נוסף בדרך לעשות היסטוריה". 

לפי הצעת החוק, שנקראת "חוק הפיקוח על הפעילות הכלכלית בשטחים הכבושים", ייבוא מוצרים או מכירת סחורות שמקורן ב"שטח כבוש" מהווים עבירה פלילית. הכוונה, כאמור, היא למוצרים שיוצרו ברמת הגולן, מזרח ירושלים וביהודה ושומרון. אם החוק יעבור, יוטל קנס בסך 250 אלף יורו או חמש שנות מאסר על אלו שיימצאו אשמים בפעילות זו.