ח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אמר הבוקר (ראשון) כי יתכן שלחיזבאללה מנהרות נוספות בגבול הצפון שלא אותרו על ידי צה"ל. בראיון לכאן ב', הגיב דיכטר לראיון עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, בו רמז כי ישראל לא גילתה את כל המנהרות של ארגון הטרור. ראש השב"כ לשעבר אמר גם כי שתיקתו של נסראללה עד לראיון מעידה על המכה שספג במבצע "מגן צפוני"
 
"אני חושב שצריך לשאול לא למה הוא דיבר אלא למה הוא שתק", אמר דיכטר. "השתיקה הזו לאורך חודשים לא מאפיינת אותו - לא בעיניים לבנוניות, לא בעיניים ערביות, לא בעיניים איראניות ובוודאי לא בעיניים ישראליות. השתיקה שלו בהחלט הייתה מאופיינת בבעיה קשה מאוד שנוצרה לו. החיזבאללה בנו פרויקט התקפי מאוד בעייתי מבחינת מדינת ישראל, בנו אותו לאורך שנים, את המנהרות האלה. ולא נסראללה ולא אנשיו ששמרו על זה במידור גבוה מאוד, לא היו מוכנים למכה שנחתה עליהם במבצע מגן צפוני". 
בתשובה לשאלה האם לחיזבאללה יש אולי עוד מנהרות, השיב חבר הכנסת: "איך אומרים בערבית? 'לא משלמים מכס על מילים'. אתה יכול לדבר בייחוד אחרי תקופת אלם כה ארוכה שהוא נדרש לה. אבל מעבר לזה אני אומר לעצמנו: טוב שצה"ל ומערכת הביטחון יבדקו הלאה האם יש מנהרות נוספות. זה תמיד טוב ואני אומר את זה כאיש מודיעין במשך הרבה מאוד שנים".


חסן נסראללה בראיון באל מיאדין. צילום מסך
חסן נסראללה בראיון באל מיאדין. צילום מסך

 
"לצה"ל יש את הכלים, בדיוק כמו שגילינו את שש המנהרות, לגלות אם יש פעילות נוספת", הוסיף ראש השב"כ לשעבר. "המנהרות האלה היו חלק ממערך ההתקפה שהחיזבאללה מכין. אם יש חלק זה אומר שיש גם חלק נוסף והחלק הנוסף צריך להטריד אותנו לא פחות".

"אבל חיזבאללה יודע שמעבר מתכנון לביצוע יביא עליהם מכה שבאמת לא כתובה בשום מקום", אמר יו"ר ועדת חוץ וביטחון. "אנחנו לא מוכנים שיהיו לחיזבאללה טילים מדויקים. כשחיזבאללה יורה על מטרות אזרחיות, כשהחמאס והג'יהאד בעזה יורים, זו תפיסת התקפה ברברית שלא מקובלת בעולם או עלינו". 

כזכור, לפני כשבועיים הודיע צה"ל כי נחשפה מנהרה שישית בגבול הצפון, ושבכך תם מבצע "מגן צפוני" שהחל ב-4 בדצמבר. בצה"ל אמרו אז: "עם חשיפת מנהרת טרור זו הושלם איתור כלל התוואים שנחפרו על ידי חיזבאללה וחצו את הגבול לשטח ישראל. נטרול התוואי יושלם בימים הקרובים. במקביל, עוקב ואוחז צה״ל במספר אתרים מהם חופר חיזבאללה תשתיות תת-קרקעיות שטרם חצו לשטח ישראל".