ח"כ אמיר אוחנה הודיע הבוקר (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו שהחליט לתבוע דיבה את מגיש התכנית "גב האומה" ליאור שליין, זאת, לדבריו, לאחר שהאחרון תקף אותו "על עמדה שמעולם לא הבעתי ועל מעשה שלא עשיתי".



"שקרנים – נמאסתם", הכריז אוחנה הפוסט שכתב, והוסיף: "בחרתי להיות איש ציבור, וגם אם זה לא נעים ולפעמים רעיל וארסי ממש – זה בסדר גמור לתקוף אותי על העמדות שלי ועל המעשים שלי. מה שלא בסדר גמור, ובמקרה הזה גם יגיע לבית המשפט – הוא להשתמש בבמה שקיבלת בפריים טיים, ולתקוף אותי על עמדה שמעולם לא הבעתי ועל מעשה שלא עשיתי. מבין, ליאור שליין?".

"נכון שחלקכם בטוחים שהצבעתי נגד להט"ב מתישהו במהלך כהונתי? אני רואה את חלקכם כותבים את זה בתגובות ובטוקבקים. זהו, שזה שקר. פשוט – שקר מוחלט. והנה האמת: הצעת החוק הראשונה שהגשתי הייתה בנושאים להט"ביים. זו הייתה הצעת חוק "פשעי שנאה" שביקשה להוסיף "זהות מגדרית" כאחד הרכיבים המגדירים פשע שנאה, במטרה להעניק הגנה מאלימות לטראנסים וטראנסיות. ככל שניסיתי לקדם את הצעת החוק הזו – נתקלתי בחומה להט"בפובית בצורה ושמה ליצמן. הוא איים לפרק את הקואליציה על החוק הזה והקואליציה שעתה לצערי לאיום. בהמשך, סייעתי בנושאים להט"ביים נוספים: תקציבים לבית דרור (בית מחסה לנוער להט"בי המושלך מביתו על רקע זה), לשירות הפסיכוסוציאלי שמפעילה האגודה, לאיג"י ועוד".

לדבריו, "פניתי וקיבלתי משר הביטחון התחייבות כתובה שגורלם של בני זוג של חללי צה"ל להט"בים יהיה זהה לאלה שאינם. הייתי מי שאני – גם בקרב קהלים שמרניים ומסורתיים יותר וברוך ה' – גם הבאתי אצל חלקם לשינוי בעמדות. מעולם, מ-ע-ו-ל-ם, לא הצבעתי נגד אף הצעת חוק להט"בית, גם כשהמשמעת הקואליציונית חייבה זאת. אתם יודעים, כל ההצבעות בכנסת שקופות, גלויות ורשומות. אפשר לבדוק זאת".

"כשהטחת בי בבוטות, כדי ללעוג לי בפריים טיים, שהצבעתי נגד חוק פונדקאות שיאפשר פונדקאות גם ללהט"בים – שיקרת כל כך", ירה אוחנה לעבר איש התקשורת. "מצורפת לכאן ההצבעה המראה בבירור: הצבעתי בהצעת החוק הזו עם האופוזיציה – נגד הצעת החוק המפלה של ליצמן ובעד ההסתייגות שלי שביקשה לאפשר גם ללהט"בים פונדקאות. לא רק שלא טרחת לבדוק את אמיתות דבריך, אלא שלא טרחת לפנות אלי קודם שהלבנת את פני בפני כל העולם ואחותו – היית מקבל את הנתונים".
"יותר מזה", המשיך חה"כ מהליכוד, "אני חבר הכנסת מהקואליציה בכנסת ה-20 שהצביע הכי הרבה פעמים נגד עמדת הקואליציה. תבדוק, הפעם. בחייך תבדוק. ובאילו נושאים? נכון. תמיד בנושאים להט"ביים. מצרף כאן בתגובה הראשונה מגוון הצבעות כאלה. לנוחיותך ולנוחיות עורכי דינך. אני גם חבר הכנסת היחיד בכנסת ה-20 ששילם מחיר על התמיכה שלו בלהט"ב, כשהודחתי מוועדת החוץ והביטחון, היוקרתית ביותר בכנסת – על רקע סירובי להצביע עם הקואליציה סביב פרשת האימוץ. מוכן להתחרות בכל סמרטוט אופוזיציוני שיראה לי שכשהוא או מפלגתו היו בקואליציה, הם הצביעו נגד עמדת הקואליציה יותר ממני. בנושאים להט"ביים או בכלל".
את דבריו חתם במסר: "אז תתקפו, תתווכחו, תתנצחו – גם סאטירה זה סבבה. אלוהים יודע שהיו לי כנראה יציאות מוצלחות יותר משיר הקטקטים. אוקיי? אוקיי. אבל זה היה שקר אחד יותר מדי שליין. ועל זה לא אשתוק. אני תובע אותך תביעת דיבה".