נאומו של יו"ר רשימת "חוסן לישראל" בני גנץ הערב (שלישי) מעורר תגובות בכל קצוות המערכת הפוליטית, כאשר הרמטכ"ל לשעבר מותקף מימין ומשמאל. בליכוד ובימין החדש טענו כי גנץ הוא איש שמאל, בעוד שבמפלגת העבודה טענו כי גנץ לא אמר בצורה נחרצת כי לא יישב בממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

ראש הממשלה נתניהו כתב בתגובה לדברי הרמטכ"ל לשעבר: "עוד נאום של לפיד. מי שאומר שהוא לא ימין ולא שמאל - הוא שמאל". שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה: "בני גנץ הוא השמאל החדש. נאום מלא סיסמאות ריקות מתוכן". שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) הגיב הערב על נאום גנץ ואמר: "שמענו הרבה סיסמאות, אך לא שמענו עמדות. לטשטש ולהסתיר עמדות זו אינה מנהיגות ואינה מדינאות. ברור לגמרי כשיש לך עמדות שמאליות, אתה חייב להסתיר אותן מהציבור, כדי לקושש קולות״. 

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, אמר: ״גנץ דיבר על להביס את סינואר אבל הוא זה שהכתיר את סינואר; זו סכנה לתת לו שוב אחריות ביטחונית על מדינת ישראל. גנץ מדבר מאוד יפה, אבל חלש מאוד במעשים. בכל המבחנים בהם הוא עמד - הפקרת צד״ל ביציאה מלבנון, הפקרת מדחת יוסף, שחרור 1,000 מחבלים, מחדל מבצע צוק איתן - הוא היסס וגמגם. הוא איש טוב אבל הוא מאוד מאוד חלש".
 
"החיבור שלו ושל בוגי הוא חיבור של אדריכלי התיקו. זו תפיסה שאומרת שאנחנו לא מנסים לנצח אלא רק לצאת בשלום. גנץ הוא איש שמאל מובהק בתפיסותיו. שמאל זה שמאל זה שמאל. הוא דיבר על סינוואר אבל הוא הבן אדם שהכתיר את סינוואר. זו סכנה לתת לו את תיק הביטחון או אחריות ביטחונית על ישראל״.

מהליכוד נמסר בתגובה: "כל מכבסת המילים של גנץ, שקיבל היום חיבוק ענק מהתקשורת, לא תסווה את העובדה שהוא איש שמאל. מי שאומר שהוא לא שמאל ולא ימין - הוא שמאל. מיד לאחר הבחירות גנץ יתאחד עם לפיד ויתר מפלגות השמאל - ויקים ממשלת שמאל. התרגיל השחוק של השמאל להדביק גנרל בראש רשימה כדי להפיל ממשלת ימין - לא יעבוד הפעם על המחנה הלאומי".

השר איוב קרא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כגודל הציפייה, גודל האכזבה. לא חזון, לא ביטחון, בטח לא אידיאולוגיה סדורה. מדוע גנץ חושב שהוא מתאים להיות רה"מ? כי היה הרמטכ"ל? הרמטכ"ל האחרון שהיה כאן רה"מ, ברק, היה בין הגרועים ביותר, השאיר אחריו עיי חורבות, ונעלם מהבמה מיידית. לא מתגעגעים".

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר: ״אין חדש תחת השמש. שוב ססמאות בחרוזים. אין חדש תחת השמש. מצופה ממי שמתיימרים להתמודד על הנהגת המדינה להציב לפחות דרך, ערכים, ולא להסתפק בשלטים מחמיאים וססמאות בחרוזים. רק לליכוד יש דרך, וזו עובדה. רק לנו יש היסטוריה ושורשים. אנחנו צועדים דור אחר דור באותה הדרך גם כשהיא קשה ולפעמים לא מתגמלת. אבל לעולם לא נחליף עמדתנו או נמתין לפצות פינו לפי סקרים וגחמות״.
 
יו״ר ש״ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר בתגובה לנאום: "בני גנץ, אחרי שבועות של שתיקה, הבשורה שלך לעם ישראל היא נישואים אזרחיים וכותל רפורמי? תחבורה ציבורית בשבת? לא, בני. זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו. אל תפרום את הרקמה העדינה המחברת אותנו כעם. אל תיגע במסורת ישראל. 
ש״ס. יהדות לפני הכל".
 
ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) אמר: "צפינו בנאום חלש שמייצג שמאל חלש מאוד. באופן הכי אובייקטיבי, כל מה שראינו זה: אפס כריזמה. אפס יכולת בהעברת מסרים. שום בשורה חדשה לעם ישראל, הוא אמר את כל מה שהשמאל הישראלי אומר מבוקר עד ערב. אני מנסה לדמיין אותו נואם באו״ם או בקונגרס האמריקאי, אוי ואבוי".

מפלגת כולנו הגיבה לדברים של גנץ: "חיכינו, ציפינו, כססנו ציפורניים, ואז זה הגיע -20,000 מילים יהירות, מתנשאות ומנותקות, 0 תכניות, 0 רעיונות, 0 פתרונות, המסקנה ברורה - 0 באכפתיות…רק כחלון - היחיד שאכפת לו".
 
יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה), אמרה: "אומץ לב נחוץ לא רק בשדה הקרב אלא גם בפוליטיקה. גנץ אמר דברים יפים, אך בלתי נסלח שבתקופה מסוכנת שבה ראש ממשלה שקוע עד צוואר בפלילים ומרסק את הדמוקרטיה לצרכיו, לא אמר נחרצות כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו. מצער שדווקא מי שאמור להביא רוח חדשה לא הפגין אומץ ציבורי הערב ושמר לעצמו אופציה להיות שר בממשלת נתניהו".
 
יו״ר התנועה ציפי לבני, אמרה: ״מברכת את גנץ על דבריו. אין ספק שהמדינה קודמת לנו והשאלה החשובה היא איזה ישראל נשאיר אחרינו - האם זו תהיה מדינה עם הרוח הרעה שנתניהו ושותפיו השרו עליה או מדינה ברוח מגילת העצמאות, עם רוב יהודי ועם שוויון. על זה אני והתנועה בראשותי נאבקים כל השנים האחרונות. המבחן האמיתי לפנינו - איך כל אחד מאיתנו יפעל כדי להשיב את ישראל למסלול״.

ח"כ לאה פדידה (העבודה) אמרה: "בני, עם כל הכבוד - בשביל להיות שר הביטחון בממשלת הליכוד לא היית צריך את כל האופרציה המסובכת הזו של להקים מפלגה, לשכור יועצי תדמית, לבחור טרמפיסטים וכולי. כל מה שהיית צריך לעשות זה להצטרף לליכוד. אבל בחייך, לפחות אותנו שחרר עכשיו מהכלום שאתה מוציא מהפה".

ח״כ נחמן שי (העבודה) צייץ: ״גם אנשים ראויים (האוזר,הנדל) לצד דמויות מוכרות לא יטשטשו את התמונה, הישות הפוליטית החדשה היא שעטנז אידאולוגי, העמימות היא שם המשחק. מושכים זמן, מיבנים כאלה מתמוטטים ברוח הראשונה״.
 

ראש עיריית ירושלים לשעבר והמתמודד ברשימת הליכוד, ניר ברקת, אמר על נאומו של גנץ: ״הוסרו המסכות. חבל לי על בני גנץ, ממפקד עתיר זכויות הפך לעוד קול חיוור במקהלת ״רק לא ביבי״. חבל שכך, כך אינה נראית מנהיגות. ובני עצה קטנה, קצת צניעות עוד לא הזיקה לאף אחד״.