ח"כ נחמן שי (העבודה), אמר הבוקר (רביעי) ב-103FM כי רשימת "חוסן לישראל" של בני גנץ היא גרסה חדשה למפלגת קדימה, בה היה בעבר חבר. בראיון לתוכניתה של אילה חסון הביע שי ביטחון בכך שמפלגת העבודה לא תיעלם בעקבות נאומו של הרמטכ"ל לשעבר אמש, בו אמר כי ישאף להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.
 
"אנחנו לא שינינו את מקומנו. היינו במקום שהיינו ונשארנו בו נאמנים ודבקים לרעיונות ולאידיאולוגיה וגם למיקום הפוליטי", אמר ח"כ שי. "נוצרו חיים חדשים למפלגת קדימה. נולדה לנו מפלגה ששמה הישן היה קדימה ושמה החדש הוא חוסן לישראל. עוד עשור תהיה שם מפלגה חדשה".

"אנחנו לא ילדים. ראינו מפלגות שכאלה קמות. אני הייתי בקדימה, לעתים יש בזה יתרון ולעתים חיסרון. אני בחרתי אז ללכת לעבודה ואני שמח על ההחלטה. מפלגת העבודה נשארת במקומה", אמר חבר הכנסת.
"אני מכיר את האנשים, חלק היו עד אתמול במפלגת העבודה וחלקם בימין כמו יועז הנדל ובוגי יעלון. אם הם נאמנים לאיזושהי אידאולוגיה, אין דרך בה אלון שוסטר וצבי האוזר ילכו בדרך אחרת. זה לא יכול להיות", הוסיף שי. 


"אני מכיר את גנץ, לא אטיל ספק בכוונותיו הטובות, ביכולותיו, והוא עומד להוביל מפלגת מרכז. זה אותו מרכז שלא אומר יותר מידי אך נותר נורא אטרקטיבי. אנחנו נשארנו מפלגת העבודה, היא נשארת מפלגה אמיצה", אמר חבר קדימה לשעבר.


"האנשים שהלכו למפלגה הזו ברחו מהמילה פריימריז. זו תופעה חדשה. הם לא רוצים להתמודד אלא לקבל כרטיס לכנסת", אמר ח"כ שי. אילה חסון השיבה: "הם לא יודעים שמדובר בכרטיס חד פעמי. הם לא מבינים שהעבודה במפלגות הדמוקרטיות היא קשה יותר אך גם משתלמת יותר בטווח הארוך. אני רוצה להגיד מילה טובה גם לליכוד, לעבודה ולמרצ שמקיימות פריימריז. זה עדיף מאשר ועדה שבוחרת. זה לא מתכון לעוגה אלא דבר אמיתי".
 בני גנץ ומשה יעלון מאחדים כוחות. צילום: אבשלום ששוני
בני גנץ ומשה יעלון מאחדים כוחות. צילום: אבשלום ששוני