פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים", פרסם הערב (רביעי) מכתב ליו"ר חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, ובו תקף אותו על דבריו אמש בנאום פתיחת קמפיין הבחירות. הפורום, בעל קשרים עם תנועת "אם תרצו", תקף בעבר כזכור גם את האלוף יאיר גולן כאשר פורסמה מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל ודרש לפני מספר ימים לבטל את פרס מפעל החיים ליהונתן גפן.
 
בתחילת המכתב, שפורסם ב"חברת החדשות", נכתב כי "אנו, הוריה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה לפני כשנתיים בפיגוע בארמון הנציב, ובשמן של כ-120 משפחות שכולות ונפגעי איבה מטעם "פורום בוחרים בחיים", מבקשים למחוא בפניך מחאה נמרצת על דבריך אמש".
"האם מחאות נמרצות המבקשות למנוע את הפיגועים הבאים מהוות בעיניך ניצול פוליטי?", כתבו. "האם אתה מעדיף להכניס אותנו לבוידעם או לשלוח אותנו למאדים כדי שנשתוק?". 

"ציפינו מהנאום שלך להרבה יותר, ציפינו לשמוע ממך שבב התנצלות נגד אותן אמירות אומללות בהן התגאית בעבר, על כך שהינך מוכן לסכן את חיילי צה"ל לטובת הגנה על מחבלים ופלסטינים. האם יש אבסורד גדול מזה? אם זה הסיכון שלקחת כשהיית רמטכ"ל, איזה סיכון תיקח אם תהיה ראש ממשלה?".

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון תקף פורום "בוחרים בחיים" במכתב לשר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, את האלוף במיל' יאיר גולן, בדרישה שלא למנות אותו לרמטכ"ל. "מהתבטאויותיו של האלוף גולן עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילנו תוך השוואה של מדינתנו לגרמניה הנאצית ועוד", נכתב. "כהורים, כאחים, וכבני זוג שכולים ציטוטים אלה מדאיגים אותנו ביותר. גולן התבטא ואמר כי הוא מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני זו של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומסכנים את גופם ונפשם".

עוד נכתב, כי "מהדברים של גולן עולה תמונה מדאיגה לפיה יש סיכוי שהוא היה מעדיף לעתים לראות את החיילים נרצחים, כי אין לדעת מהי כוונת המחבל עד לרגע ביצוע הפיגוע. אדם שדם ילדינו זול בעיניו אינו יכול לשמור ולפקד עליהם. אנו דורשים שלא לשקול את מינוי האלוף גולן לרמטכ"ל הבא של צה"ל אלא לדחותו על הסף".