גורם משמעותי בבית היהודי מנסה לפעול כדי לחבור לליכוד במקום לאיחוד הלאומי, כך נודע הערב (שבת) למעריב. בתוך כך, השר צחי הנגבי (הליכוד) התייחס היום אף הוא לאפשרות של חיבורים פוליטיים באירוע "שבתרבות", ואמר כי "אם בשמאל יתאחדו, אני לא חושב שתהיה לנו ברירה, ונתאחד עם ליברמן ובנט". 



מדובר בפעיל בכיר ובעל השפעה רבה בבית היהודי, המנסה לקדם חבירה של הבית היהודי למפלגת השלטון, זאת על רקע מצבה המתנדנד של הבית היהודי בסקרים ועל רקע התנגדותו לחבירה לאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ', שנתפס בעיניו כקיצוני מאוד.

בכיר בליכוד אישר כי שמע מנתניהו בימים האחרונים כי הוא שוקל ברצינות רבה להציע לבית היהודי שריונים ברשימת הליכוד כדי למנוע שריפת קולות והחשש שהבית היהודי לא תצליח לעבור את אחוז החסימה.

לדברי אותו גורם, נתניהו אמר כי ההחלטה הסופית בעניין תתקבל לאחר שיראה אם האיחוד הלאומי יתאחד עם מפלגת עוצמה יהודית של עו"ד איתמר בן גביר. רמזים עבים בכיוון נשמעו גם בסיור של נתניהו בשבוע שעבר, במהלכו אמר כי הגיע הזמן שהציונות הדתית תהיה חלק מההנהגה של המדינה.
תגובת הבית היהודי: "אף גורם רשמי של הבית היהודי לא מנהל מגעים עם אף מפלגה עד שלא נסיים את תהליך בחירת היו"ר והרכבת הרשימה". 

מאוחר יותר, הוסיף מנכ״ל הבית היהודי ניר אורבך: "מפלגת הבית היהודי מקיימת בחודש האחרון הליך מורכב ומעמיק לבחירת יו״ר ורשימה כדי להיות מפלגה חזקה ומשפיעה ולא מפלגת בת של הליכוד".

בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אמר בשבתרבות בתאטרון הלאומי הבימה, כי הוא "לא בעד חיבורים בימין. אתנגד לזה יחד עם בכירים בליכוד. כל מפלגות הימין יעברו את אחוז החסימה. מצידי שכחלון לא יעבור את אחוז החסימה".


יו"ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, התראיין אף הוא בתכנית ואמר כי מפלגתו ללא תתאחד בשום אופן עם הליכוד. לדבריו, "התשובה היא שלא נתאחד. המצב הזה לא יקרה כי אנחנו לא סביב אחוז החסימה מעולם לא התקרבנו לאחוז החסימה ואנחנו רחוקים משם. אם אני נכנס למפלגה אחרת - אני מאבד את הזהות המפלגתית".

כשנשאל אם יהיה מוכן לשבת עם נתניהו, אמר: "עבדתי ארבע שנים עם נתניהו, עבדנו יפה, היו מורדות, בואו נראה את תוצאות הבחירות. עבדתי איתו והכל היה בסדר. אני סומך על היועץ המשפטי לממשלה -  כל החלטה שלו אני יודע שהיא מגיעה מהמקום הכי נקי והכי טהור".