דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (רביעי) לדבריו של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, בראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות", בו התייחס להתנתקות ולכך שישראל "לא צריכה לשלוט בעם אחר". הדובר, נביל אבו רודיינה, טען כי אמירותיו של גנץ "מעודדות, אם יצליח וימשיך לדבוק בעמדה זו". גנץ הבהיר בהמשך כי לא יתמוך בנסיגות חד צדדיות כפי שהיה בהתנתקות, ואמירותיו כוונו בעיקר לכך שניתן למנוע קרע בעם תוך הגנה והקפדה על עוגנים ביטחוניים בכל מדיניות עתידית.



בתגובה לדברים, כתב בנט כי "אני לא מציע לפלסטינים לחגוג על הכרזת גנץ על ההתנתקות. הציבור הישראלי לא יתמוך שוב במי שמציע לפנות יהודים מבתיהם, גם אם יעשה זאת בהומניות וברגישות. לאחר הבחירות, כאשר תגיע ״תכנית המאה״ להקמת מדינה פלסטינית, רק דבר אחד יכריע: האם זו תהיה ממשלת ביביגנץ או ביביבנט. רק הימין החדש ימנע".

יועז הנדל, מנגד, השיב לבנט בטוויטר: "נפתלי אחי, לא מציע לחגוג על ספין יחד עם אבו מאזן. לא תהיה התנתקות נוספת, ולא זה מה שגנץ אמר. אבל, ראוי היה שתטפלו בתוכנית המאה ולא לדחות אותה, לטפל ברקטות על הדרום ולא לדחות, בפרוטקשן לחמאס, בשחרור המחבלים בשתי פעימות שבהם הייתם בממשלה. בפינוי שני ישובים. בקיצור לא להיות עלה תאנה".



אבו מאזן. צילום: אהרון קרוהן, פלאש 90



כזכור, תחת ממשלת נתניהו הנוכחית לא בוצע כל מהלך מדיני מול הפלסטינים, והפעם האחרונה בה התקיים מו"מ כזה הייתה כאשר כיהנה ציפי לבניבממשלת נתניהו הקודמת, בין השנים 2013-2014. לאחר הבחירות, צפוי טראמפ לפרסם את "עסקת המאה" שלו, הנוגעת להסדר קבע בין ישראל והפלסטינים, ולנסות להתניע מו"מ בין הצדדים על אף שהפלסטינים לא רואים בממשל האמריקאי גורם מתווך אובייקטיבי.



בעקבות דבריו בראיון, מיהר הימין לצייר אותו כשמאלני, ושר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בני גנץ אומר בראיון שיש לגרש עוד יהודים מהבית באופן הומני במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון". עוד טען, כי "רק מפלגת הימין החדש חזקה תמנע מבני גנץ להיות שר הביטחון בממשלת נתניהו הבאה".
ממפלגת הימין החדש נמסר: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש".
מפלגת תל"ם, בהובלת משה (בוגי) יעלון, השיבה לדברי הימין החדש: ״לבנט ושקד אין בעיה לשבת בממשלה עם נתניהו ורגב שהובילו את ההתנתקות ואת הסכם פינוי חברון, אבל יש להם בעיה עם גנץ שהודיע שבממשלתו לא יהיו מהלכים חד צדדיים. בנט ושקד הם אלה שמאשרים מדי כמה שבועות העברת כספי פרוטקשן במזומן לחמאס. זה לא ימין חדש, זה ימין מטושטש״.
גם במפלגת השלטון, הליכוד, לא נשארו חייבים ומיהרו למסור תגובה לעיתונות: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת". 
כתגובה להתקפות נגדו, גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "ההתנתקות בוצעה והובלה על ידי ממשלה לגיטימית בראשות הליכוד, הצביעו בעדה נתניהו וראשי הליכוד והיא דובררה על ידי מירי רגב. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם, והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".