בכירים ברשות הפלסטינית אמרו בסוף השבוע כי הם לא ישתתפו בוועידה שבתמיכת ארצות הברית בפולין, שתתמקד בהשפעתה של איראן במזרח התיכון. הבכירים כינו את הוועידה "מזימה אמריקאית-ישראלית לחיסול הסוגיה הפלסטינית". הרשות הפלסטינית, שהחרימה את ממשל טראמפ מאז דצמבר 2017, קראה בשבועיים האחרונים למדינות ערב להחרים את הוועידה והביעה חשש מנורמליזציה בינן לבין ישראל.  

ארגון פתח של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ישראל וארה"ב בתכנון לנצל את האירוע על מנת לכפות את תוכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ. בכיר אמריקאי אמר אתמול כי הפלסטינים הוזמנו לוועידה שתתקיים בוורשה בימים רביעי וחמישי.

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר בחודש שעבר כי הכנס יתמקד ב"ערעור היציבות" באזור שנגרם על ידי טהרן. הוועידה צפויה להתמקד במגוון נושאים, בהם הטרור, הקיצוניות ופיתוח הטילים ברחבי המזרח התיכון. הוא אמר כי היועץ הבכיר בבית הלבן ג'ארד קושנר ישתתף בוועידה, וידון בה בתוכניות לשלום בין ישראל לפלסטינים. 

ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס

 
מזכ"ל אש"ף, סאיב עריקאת, אמר בתגובה להזמנה האמריקאית לוועידת ורשה היא "ניסיון לעקוף את יזומת השלום הערבית ולחסל את הפרויקט הלאומי הפלסטיני". הוא אמר כי הפלסטינים לא ישתתפו בוועידה וכי הם "לא הסמיכו איש לדבר בשמה של פלסטין".

בכיר נוסף ברשות, חוסיין א-שייח', דחה גם הוא את ההזמה ואמר כי אש"ף הוא הצד היחיד שמוסמך לייצג את הפלסטינים. דובר פתח, אוסמה קוואסמה, איים כי כל ערבי או פלסטיני שיקבל את עסקת המאה של טראמפ יואשם  ב"בגידה" בירושלים. ה