אמירה אומללה: יאיר לפיד, אחד מראשי מפלגת "כחול לבן" המתמודד כזכור על ראשות הממשלה, התייחס הערב (ראשון) להיעדר הנשים במפלגתו, וסיפק אמירה שוביניסטית על ראש אכ"א לשעבר והאלופה הראשונה בצה"ל, אורנה ברביבאי. מאוחר יותר, התנצל לפיד, אולם קמפיין הרשתות נגדו כבר החל.

תחילה, ענה לפיד עניינית והסביר כי הסיבה לייצוג הנמוך יחסית של נשים במפלגה הוא "תוצאה של הדרך בה הורכבה בלילה אחד רשימת כחול לבן, זה היה חיבור טכני". לאחר מכן, נתן את ברביבאי כדוגמה: "יושבת פה אורנה ברביבאי, האלופה אורנה ברביבאי. קומי, אורנה, שיגידו לך שלום". 
ככל הנראה, החליטה ברביבאי שלא לקום - ולפיד אמר: "לא רוצה לקום אורנה. את רואה, יש מעט נשים, וגם הן לא ממושמעות, את מבינה? אומרים לה לקום, לא קמה".


 
לאחר מכן, חזר לפיד לדבר עניינית ואמר כי "עובדתית זה לא בסדר, זה לא תקין, אנחנו לגמרי מחויבים לתקן את זה בתפקידים בכירים בהמשך, מפני שאנחנו מודעים לזה שזה לא היה צריך להיות ככה".

האמירה גררה כצפוי ביקורת עזה כנגד לפיד, שמיהר להתנצל וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מתנצל בפני הנשים שנפגעו. זו הייתה בדיחה לא מוצלחת".


סערה ברשת: "לפיד צריך לחזור לטירונות"

יו"ר מפלגת מרצ, תמר זנדברג הגיבה לאירוע בציניות בחשבון הטוויטר שלה וכתבה כי "מה שוות שתי נשים בעשירייה אם אי אפשר לשלוט בהן?".
 
חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) התייחסה לאמירה בטוויטר גם היא: "ברצינות? אתה רץ לראשות הממשלה, אמירות כאלה לא מתאימות. לא מצחיק".
 
השרה גילה גמליאל הגיבה גם היא: "יהיר. שוביניסט. חלש. עלוב", והוסיפה את האשטג: #לאממושמעת.
 
בעמוד הרשמי של מפלגת כולנו בטוויטר נכתב: "מי שאומר לאלופה הראשונה בצה"ל שהיא לא ממושמעת, צריך לחזור לטירונות. לא לרוץ לראשות הממשלה".