על רקע פרסום הפרשיות שנגעו בעיסוק האינטנסיבי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעולם התקשורת, נאלץ לעזוב את המשרד ונדרש לצמצם את מעורבותו בעולמות אלו. עם זאת, גם לאחר מינוי מחליפו, השר איוב קרא, הוסיף ראש הממשלה להתערב בענייני המשרד, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13.
על פי הדיווחים, ההתערבות התרחשה תוך כדי מאמצי נתניהו וקרא לאפשר לערוץ 20 לשדר חדשות כאשר למעשה נתניהו לחץ על קרא להוביל לביטול מועצת הכבלים והלווין. הדבר התרחש סמוך לפרוץ פרשת יס-בזק, שמאוחר יותר הפכה לפרשת 4000. 
מהליכוד נמסר: "קשקוש. זהו עוד ניסיון לייצר כותרות שווא על כלום במטרה להסתיר את השאלה המרכזית בבחירות האלה. זו ממשלת ימין בראשות נתניהו או ממשלת שמאל של לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות". ממשרד התקשורת נמסר: "לשכת השר ומשרד התקשורת לא מכירים באירוע שכזה. 'ברית המועצות' הונחה בוועדת הכלכלה כחלק מחוק ההסדרים של משרד האוצר ולא של שר התקשורת או מי מטעמו במשרד התקשורת".

חבר הכנסת איתן כבל, יו"ר וועדת הכלכלה מסר: "עם כניסתו של איוב קרא לתפקיד שר התקשורת אחד הנושאים הראשונים ששוחח עמי וביקש לעשות כל מאמץ לקדמם בלוח זמנים מהיר היה פירוק מועצת הכבלים והלווין והקמת 'ברית המועצות'. הבנתי מיד שהוא לא יותר משליח כי לא היה לו שמץ של מושג במה באמת מדובר. היה ברור לי שיש כאן החלטה נחושה להשתלטות פוליטית על המועצה, וכך לסיים את ההשתלטות על כל כלי התקשורת בישראל ולכן בלמתי את היוזמה".