לאחר ששגריר ישראל באתיופיה קיבל אתמול בלילה את אישור השלטונות המקומיים לפעולת צוות זק"א באתר התרסקות המטוס האתיופי, החל הבוקר (שישי) צוות בראשות יהודה משי זהב באיתור חלקי גופות ושרידים מאסון התרסקות המטוס האתיופי. אל נצוות נלוו שגריר ישראל רפאל מורב, הקונסול עופר דך, ונציגי משפחות הנספים.



ההרוגים הישראלים באירוע הם שמעון ראם-ביטון, אב לחמישה מזכרון יעקב, ואברהם מצליח ממעלה אדומים. ראם-ביטון, שהתגייס לגדוד 50 של הנח"ל במסגרת שירותו הצבאי, המשיך לשרת במערכת הביטחון עוד כשלושים שנה נוספות, ועבד בחברה פרטית לייעוץ בתחום האבטחה לגופים וארגונים בינלאומיים. הוא היה בדרך לניירובי לפגישת עבודה. מצליח הותיר אחריו אישה ושתי בנות תאומות, בנות 19, המשרתות בצה"ל.


על המטוס היו מלבד הישראלים אזרחים מ-34 מדינות. בין ההרוגים 32 קנייתים, 18 קנדים, תשעה אתיופים, שמונה סינים, שמונה אמריקאים, שמונה איטלקים, שבעה בריטים, שבעה צרפתים, שישה מצרים ואזרח אירי. בהרוגים גם חברי משלחות לוועידת הסביבה של האו"ם שתתקיים בניירובי.
 
בני המשפחות לא ידעו במשך דקות ארוכות מה עלה בגורלם של יקיריהם והתלוננו כי אנשי חברת התעופה ושדה התעופה לא עדכנו אותם ולכן הם החזיקו בתקווה שיהיו חדשות טובות עד שהתבררה האמת המרה.
 
עדיין לא ברור מה גרם לאסון, שהיה ההתרסקות השנייה של מטוס בואינג 737-800 מקס בתוך פחות מחצי שנה. המטוס שהתרסק הצטרף לצי של חברת התעופה האתיופית ביולי שעבר, לפי אתיופיאן איירליינס, הוא עבר בדיקת תחזוקה מקיפה ב-4 בפברואר. מנכ"ל חברת התעופה, טוולדה גברמרים, סיפר כי הקברניט, קפטן יארד גטאצ'ו, עדכן את מגדל הבקרה שיש לו קשיים עם המטוס וכי מבקש לחזור ואנשי הבקרה נתנו לו אישור, אולם הוא לא הספיק.