עוד סבב לחימה קצר ברצועת עזה הסתיים ובמערכת הפוליטית תוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התגובה המתונה בעקבות ירי שני הטילים אמש על גוש דן.



מספר 9 במפלגת כחול לבן, יועז הנדל, שעבד בעבר גם כראש מערך ההסברה בלשכת ראש הממשלה, תקף בחריפות את נתניהו וכינה את האירועים האחרונים "בזיון אחד גדול". "כשיורים ונלחמים צריך לשתוק ולתת גיבוי. בניגוד למה שעשה בעבר נתניהו. אנחנו אחרי. אפשר להגיד בקול שמה שהתרחש זה בזיון אחד גדול".
עוד הוסיף:  "חברים שלי מספרים שהוציאו את הילדים למוסדות החינוך היום בעוטף במקביל למטחי רקטות. במזל בבית הספר שנפגע לא נהרג אף אחד. כמו באותו יום שירו על באר שבע. כמו אתמול בלילה בתל אביב".

"איפה ״ימין חזק״? חזק במה? להדליף מצגת כשלא רוצים להמשיך את המבצע? להדליף על מתקפת סייבר איראנית נגד בכירים ישראלים? העברנו פרוטקשן, התעלמנו מירי של מאות רקטות ביום עם איזו טענה מוזרה שעוד נבין למה. עכשיו נשכח ירי על תל אביב בטענה שברק כן מכה פעמיים. ומי אשם? השמאלנים? המתחרים הפוליטיים? החמאס? אין טיפה של אחריות ורצון להיות מנהיג. הכל ספינים ומסך עשן. אם אתם חושבים שראש ממשלה עם עיסוק בלתי פוסק בתיקי השוחד שלו יכול לתפקד, מוכשר ככל שיהיה, אתם טועים. לנתניהו יש זכויות רבות מהעבר, זה לא נותן שום תירוץ למה שאנחנו רואים".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ כתב בטוויטר בתגובה לאירועים האחרונים: "הממשלה פועלת ללא אסטרטגיה ומתמודדת עם כל סבב וסבב תוך הטלת המעמסה על צה״ל וכוחות הביטחון, ולא מקיימת את תפקידה לנסות לשנות את המציאות. נדע לעשות זאת יש לבצע מהלכים אמיצים המשלבים פעילות צבאית ומדינית".

עוד הוסיף: "יש להפסיק את החיזורים אחרי החמאס ולחדש את הציר מול אבו מאזן בשיתוף מדינות ערב המתונות והקהילה הבינלאומית ולדרוש שיקום עזה תמורת פירוז הרקטות והכח הצבאי. זו עמדתו המוצהרת של אבו מאזן, וזו צריכה להיות גם עמדתנו".

מתגברת ההערכה בצה"ל שהירי אמש של שני הטילים לעבר תל אביב היה טעות של חמאס ולא פעולה מכוונת, זאת למרות ההבנה שמדובר באחריות של חמאס. במערכת הביטחון מציינים כי על אף שנראה שלא הייתה כוונה לבצע את הירי, התגובה הישראלית לא התחשבה בכך וצה"ל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה. לפי ההערכה, מדובר בתקלה טכנית הקשורה לטיפול במערכות השוטפות של חמאס. עוד צוין, כי עדיין לא אותר הטיל השני שנורה אמש מהרצועה, ההערכה היא שהתפוצץ באוויר. 

  

כזכור, צה"ל תקף במהלך הלילה כמאה מטרות טרור ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטות לעבר גוש דן. על פי הודעת צה"ל, "מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמאה יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין יעדי הטרור נתקף מתחם המשרדים של מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה. המטה אמון על הכוונת פעילי הטרור של ארגון הטרור חמאס באיו"ש וזאת באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים כנגד ישראל ואזרחי ישראל".

בעקבות תקיפות צה"ל, במהלך הבוקר התרחשו שני מטחי ירי לעבר עוטף עזה - הראשון בסביבות השעה שש בבוקר והשני כשעה לאחר מכן. מדובר צה"ל נמסר כי המטח השני כלל ארבעה שיגורים לשטח ישראל וכיפת ברזל יירטה שלושה מהם.