לאה גולדין, אמו של חלל צה"ל סגן הדר גולדין המוחזק בעזה, אמרה הבוקר (שלישי) ב-103FM כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הפך את בעיית החטופים לבעיה אישית של המשפחות". בראיון לתוכניתה של אילה חסון, אמרה גם גולדין כי השר נפתלי בנט "עושה תעמולת בחירות על דם הבנים שלנו". היא האשימה באחריות למצב את ראש הממשלה וכן אנשי צבא לשעבר, בהם יו"ר כחול לבן בני גנץ וחבר המפלגה, שר הביטחון לשעבר משה יעלון.

"יש לנו הבטחה של רה"מ שלא תהיה הסדרה ללא השבת החיילים כבר למעלה מארבע שנים", אמרה גולדין. "מזוודות עם דולרים עוברות לעזה, מה יכול להיות יותר הגיוני מאשר לעצור בדולר השני ולומר 'עכשיו תחזירו את החיילים' ולהפעיל לחץ על חמאס? מנגד יש לנו תהליך מובנה של הסדרה וסיוע הומניטרי כשאין בקשה של ממשלת ישראל בקצה להחזיר את החיילים".

"בשבוע שעבר ישבתי באולפן שידור כשמימיני פרשנים צבאיים בזמן שטילים נורים לעזה ואמרו לי שזה לא קשור", אמרה האם השכולה. "זו ההצלחה של ביבי, להפוך את בעיית החיילים החטופים לבעיה אישית ופרטית של משפחת גולדין ואורון. מהיום הראשון אני טוענת שצריך להפוך את המשוואה ולדרוש הומניטרי בתמורה להומניטרי. זה בניגוד לחוק הבינלאומי לתת כסף לאויב. השבת החיילים היא עבור החיילים הבאים שיצאו לקרב שידעו שלא מפקירים אותם".

"החוק הבינלאומי מחייב את נותני הסיוע ההומניטרי לוודא שמי שמקבל את הסיוע מרצה את החוק ולא מפר אותו. מכיוון שהכל בידי חמאס זה הזמן לעמוד בראש זקוף מולו ולהחזיר את החיילים. בכל משא ומתן בוחנים את אמינות הפרטנר שלך. מה יכול להיות יותר נכון ממבחן אמינות של החזרת החיילים? זו החובה הלאומית שלנו", הוסיפה גולדין.

 

"הצלחנו להיכנס לתהליך השתקה מטורף. לא יכול להיות שהשבת החיילים לא קשורה לאירועי עזה. ההפך הוא הנכון. מבזים לנו את החיילים ואת משפחותיהם ואנחנו מאבדים את ההרתעה. המלחמה היא אחרי המלחמה", אמרה אמו של סגן הדר גולדין.
 
שמעת את השר בנט מתבטא בנוגע למנהרות. את מתחברת?
"כאמא לאמא – גועל נפש. אני מכירה את השר בנט משחר ילדותו. זה השר ששותף לכל ההחלטות הללו כחבר קבינט ואנחנו בקשר איתו מהיום הראשון כדי להחזיר את הדר בראש זקוף. במקום הוא בוחר לרקוד לנו על הדם ולעשות שימוש ציני פוליטי בהדר למען ניגוח פוליטי. איפה הוא היה כבר ארבע שנים? גועל נפש. זו גם השאלה שלי לכל הטוענים לכתר בבחירות הנוכחיות. כולם היו שם. ביבי רה"מ, גנץ רמטכ"ל, בוגי שר ביטחון, ברביבאי ראש אכ"א. כל אלו שלחו את הדר לעזה והם ערבים להחזרתו. אני אשמח לשאול את השאלה הזו, מי יחזיר את החיילים?".

נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני
נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני

 
ממשפחת גולדין נמסר מוקדם יותר בתגובה לפרסומים על עסקת שבויים: ״תחת הקדנציה של הממשלה הנוכחית למדנו על בשרנו שכאשר מתפרסמים דיווחים בתקשורת זה אומר שלא קיים הסכם להשבת הבנים הביתה ושוב פעם הממשלה החמיצה הזדמנות. מאז שבננו הדר נחטף למנהרה על ידי חמאס ומוחזק בעזה ממשלות ישראל מפספסות אפשרויות רבות לשנות את המשוואה - ללחוץ את חמאס ולהגיע להסכם חילופי השבויים הטוב ביותר שנחתם עם האויב". 
 
״מה שאנו רואים לנגד עינינו בימים האחרונים הוא כניעה נוספת של נתניהו והקבינט לחמאס - הרחבת אזור הדיג והגדלת כספי הפרוטקשן ל-40 מיליון דולר הם ההוכחה שהפרסומים הבוקר הם ספין בחירות שמשחק ברגשות של משפחות הבנים. ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו צריך להסביר בקולו מדוע הפר את ההבטחה שנתן למשפחות שלא תהיה כל הסדרה מול החמאס בלי השבת הבנים".