פקחים מטעם האו"ם ביקרו באתר הגרעין שאליו התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בארגון הבינלאומי, והגדיר אותו כ"מתקן גרעין סודי", כך לפי שלושה דיפלומטים בכירים שצוטטו הערב (חמישי) ברויטרס. גורם איראני אמר בתגובה לדיווח כי "אין לנו מה להסתיר, כל גישה שניתנה לסבא"א עד כה הייתה במסגרת חוקים ותקנות, ובהתאם לכללים".



"הם ביקרו באתר", אמר אחד משלושת הדיפלומטים שדיבר בעילום שם. דיפלומט נוסף אמר כי פקחי סבא"א ביקרו באתר יותר מפעם אחת במהלך החודש שעבר. מסבא"א סירבו להגיב. 

כזכור, בנאום שנשא נתניהו בחודש ספטמבר האחרון באו"ם, הוא חשף את המתקן, שבו, לדבריו, 15 קילוגרם של חומר רדיואקטיבי שלא דווח לאו"ם. ראש הממשלה אמר כי המתקן הוא הוכחה לכך שטהראן עדיין מנסה לפתח נשק גרעיני, למרות ההסכם שחתמה עם המעצמות בתמורה להסרת הסנקציות ממנה. בנאום המדובר התייחס רה"מ למבנה הממוקם בכפר טורקוזבאד, שנמצא סמוך לבירת המדינה.


"יש שם חומרים רדיואקטיביים", אמר אז נתניהו. "מדינות שמות לב שלאחרונה יש שם פעילות רבות, האנשים שהולכים וחוזרים שם הם גורמים רשמיים איראניים שמנסים לנקות את המתקן הזה מאז שחשפנו את הקודם. הם פינו משם חומר רדיואקטיבי, הוציאו אותו ופיזרו אותו סביב טהרן כדי להעלים ראיות". לאחר מכן, לעג נתניהו לכלכלה האיראנית: "הממשל המסוכן של טהרן צריכים לדעת שהם יכולים לקנות חומר רדיואקטיבי באמזון רק בארבע מליון ריאל".
 
"הם עדיין צריכות לנקות" הוסיף בנאומו ראש הממשלה. "היו שם לפחות 15 מכולות מלאים בחומר רדיואקטיבי. כל מכולה יכולה להחזיק 20 טון חומר. כלומר, מדובר ב-300 טון של חומר רדיואקטיבי. חייבים לשאול למה איראן שומרת שני מתקנים סודיים? אחרי שדרום אפריקה ולוב ויתרו על התוכנית הגרעינית, הם ישר הרסו את המתקנים. התשובה הפשוטה לשאלה הזו היא שהם מעוניינים לפתח נשק גרעיני. הם תכננו להשתמש במתקנים הללו בעוד כמה שנים כשהזמן יהיה מתאים להגיע לפצצה. אבל, תהיו בטוחים שזה לא יקרה, כי כל מה שאיראן מחביאה, ישראל תמצא".
 
כמו כן, הוא פנה לראש סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית), יוקיה אמאנו, ואמר: "אני מאמין שאתה איש טוב. תעשה את הדבר הנכון, תלך ותצפה במתקן הסודי לפני שהאיראנים מנקים אותו. הבטחתם שתשלחו משקיפים שיוכלו להיכנס. תשלח משקיפים, תספר לעולם את האמת על איראן".