על רקע השביתות האחרונות ברכבת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בטקס הרמת כוסית לכבוד חג הפסח עם עובדי משרד רה"מ בירושלים כי יקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה. "הרכבת צריכה לנסוע, אנחנו הנחנו פסי רכבת ואין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילים, זה לא יהיה. לכן, השבוע אני עומד להקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה ויאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל", אמר נתניהו.



מוקדם יותר היום שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר ל-103FM כי מפלגתו תחייב כל מפלגה בקואליציה הבאה לתמוך בחוק הבוררות אותו יזם. סיכמתי אתמול עם ראש הממשלה על קידום חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים. חוק שאוסר על שביתות בשירותים חיוניים למשק כמו רכבת ישראל", אמר כ"ץ בתוכניתה של אילה חסון, "נחייב כל מפלגה בקואליציה לתמוך בחוק הזה. העיצומים הפראיים שוועד הרכבת נוקט תוך כדי פגיעה בנוסעים ובחיילי צה"ל והגיבוי החמור והתמיכה שנותנים ניסנקורן וחבריו בהסתדרות מחייבים את חקיקת החוק הזה. הניסיון של ועד העובדים להחזיר אחורה את הרכבת לעידן שכבר נגמר לא יצליח. הרכבת אינה רכוש פרטי. עשיתי ברכבת מה שלא עשו מעולם, לפני שבע שנים הובלתי רפורמה ענקית נגד יושבת ראש הוועד שהודחה בסיום המאבק מתפקידה. הובלתי מאבק ששינה את כל פני הרכבת", אמר כ"ץ.



יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לדבריהם של ראש הממשלה ושל שר התחבורה, ואמר כי "הכוונה לכרסם בזכות השביתה ולהחליש את ציבור העובדים, מערערת את יסודות הדמוקרטיה ותפגע בכל אזרחי ישראל. ההסתדרות שהוכיחה את מחויבותה לדרך של הידברות, לא חוששת ומכירה היטב גם את הדרך השנייה. כל מי שינסה להעמיד במבחן את עוצמתה של העבודה המאורגנת, יגלה מהר מאוד את גודל הטעות שלו. פנינו לשלום ולשיתוף פעולה למען חיזוק מעמד העובדים ושיפור השירות לאזרח אך מי שינסה לנצל את זה לטובת מסע הסתה ושיסוי כלפי העובדים, ייענה ביד קשה".




כזכור, הפארסה ברכבת ישראל נמשכה גם אתמול, והפעם בשל תקלה טכנית: בשעות הלחץ של הבוקר בוטלו רכבות מהדרום, מתחנת אשקלון למרכז הארץ, ואלפי נוסעים נותרו על הרציף זועמים וחסרי אונים. השיבושים החלו בשעה שמונה בערך, כאשר שתי רכבות בוטלו וברכבות נוספות חלו עיכובים בלוחות הזמנים. לאחר שהגיעו הרכבות הבאות, הנוסעים, ובהם חיילים רבים שהצטופפו ברציפים בתחנת אשקלון, נדחסו לתוך הקרונות הצפופים.
 
השיבושים של אתמול רק העלו את מפלס המתח בעימות החריף והמתמשך בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים. בהנהלה דורשים לנקוט אמצעי ענישה משמעותיים נגד יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, בשל השבתת תנועת הרכבות שנעשתה במפתיע ביום שישי בבוקר, לאחר ששמונה פקדים הודיעו על מחלה ולא התייצבו לעבודתם.
 
בוועד עובדי הרכבת דוחים את הטענות ומאשימים את הנהלת הרכבת באחריות להשבתת הפתע שפגעה באלפי נוסעים, בהם חיילים רבים. "מיום שישי אני בתוך סיוט", טוענת אדרעי. "התעוררתי לתוך סיוט, לתוך כותרות שצועקות שאני שובתת, ואין לי מושג על מה מדובר. אין לאף אחד מושג מה אני עוברת. כל הזמן אני חוטפת האשמות, הכפשות ונאצות. איחלו לבנות שלי להיאנס. על הפגיעה במשפחה שלי ועל העליהום שהנהלת הרכבת מסיתה כלפי באופן אישי וכלפי משפחתי – קשה לעבור לסדר היום". אמש זכו העובדים להישג כאשר בית הדין המשמעתי לא נעתר לבקשת הנהלת הרכבת להוצאת צווים נגד עיצומי הוועד.