עבאס תוקף בחריפות: בחודשים הקרובים, "עסקת המאה" האמריקאית לשלום במזרח התיכון צפויה להתפרסם, ובשני הצדדים המתיחות גוברת. בהתאם, בנאום שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפני כינוס החירום של שרי החוץ הערביים, שהתקיים היום (ראשון) בקהיר בהזמנת הרשות הפלסטינית, קרא אבו מאזן למדינות ערב להעניק תמיכה פוליטית ו"רשת ביטחון" כלכלית לרשות הפלסטינית, שתזדקק לתמיכה רחבה מהעולם הערבי במידה שפרטי ההסכם, כצפוי, לא יכללו הבנות להקמת מדינה פלסטינית. אבו מאזן הדגיש כי "אנו עומדים על הצורך בפיוס פנים פלסטיני, החמאס הוא שדוחה את המגעים לפיוס, כשבמקביל הוא דן ברגיעה עם ישראל".
עבאס הוסיף כי הפלסטינים דוחים את ההצהרות על סיפוח ישראלי של אדמות פלסטיניות: "לא נקבל סיפוח ישראלי על ירושלים כמו שאנו לא מקבלים את הסיפוח של הגולן הסורי לישראל". אבו מאזן האשים את הממשל האמריקאי בהפרת כל ההבטחות שלהם כלפי הפלסטינים והוסיף כי הממשל האמריקאי קיבל החלטות שהן בניגוד לחוק הבין לאומי. 
עוד האשים יושב ראש הרשות את ישראל בכך שהיא לא יישמה אף לא החלטה בינלאומית אחת מאז 1947, והפרה את כל ההסכמים שנחתמו עימה כולל הסכם פריז, כאשר לטענתו, מדינת ישראל גוזלת את הכספים המיועדים למשכורות פלסטיניות. על פי אבו מאזן, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחמק מלהגיע להסכמים עם הפלסטינים: "נתניהו מתחמק ולא מאמין בשלום, והוא משתמש בתירוצים כאילו אין פרטנר פלסטיני".

 

כזכור, הפרסומים האחרונים בנושא "עסקת המאה", שצפויה להתפרסם בחודש יוני, מעוררים גל של תגובות בעולם הערבי, שם, כך לפי מקורות דיפלומטים בכירים, מתגלעים חילוקי דעות קשים בין מספר מדינות ערביות בולטות ביחס להצעה האמריקאית, כך פורסם ב"אל ערבי אל ג'דיד". לפי דיפלומטים ערבים בכירים שצוטטו בעיתון, במהלך הישיבה האחרונה של שרי החוץ של הליגה הערבית התברר כי הנציגים השונים מחזיקים בעמדות שונות בנושא, מה שהוביל לוויכוחים רבים ביניהם.



מקור באחד ממדינות המפרץ אמר כי הצדדים "החליפו האשמות" בעקבות דיווח לפיו התכנית מציעה להקים מדינה פלסטינית בחלק משטחי סיני. לדבריו, "השיחות התמקדו במצרים ובירדן, לאחר שעומאן האשימה את קהיר בכך שנתנה לוושינגטון אישור ראשוני לעסקה".