בצוות ההגנה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סבורים שאסור לוותר על השימוע ושצריך בהחלט לקיים אותו, אלא אם היועץ המשפטי לממשלה יתעקש לקיים אותו במועד המקורי, שהנו ה-10 ביולי. במקרה כזה, אומרים גורמים בצוות ההגנה של ראש הממשלה שצוטטו הערב (שלישי) בחדשות 12, יש כוונה לעתור לבג"ץ או לוותר על השימוע. 

ההערכה שפרקליטי נתניהו יבקשו ממנדלבליט, לאחר שיוסדר עניין המימון ושיקבלו את חומרי החקירה, לדחות את השימוע בחצי שנה. "לא ייתכן שלנוני מוזס או לאיריס אלוביץ', החשודים בתיק אחד בלבד, העניקו שלושה חודשים להתכונן לשימוע, בעוד שפרק זמן דומה ניתן לנתניהו, שחשוד בשלושה תיקים שונים", אמרו אותם גורמים שצוטטו במהדורת החדשות.
בתוך כך, מתברר כי איש העסקים ספנסר פרטרידג' יממן את ההגנה המשפטית של ראש הממשלה. על פי כמה גורמים, רק עבור השימוע נדרשים כמה מיליוני שקלים כשכר טרחה לעורכי הדין.

פרקליטיו של ראש הממשלה, כאמור, עדיין לא אספו את חומרי חקירותיו בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000, זאת בניגוד לפרקליטי שאר החשודים בתיקים אלה, שכבר עשו זאת. במשרד המשפטים הבהירו גורמים, שצוטטו אתמול בחדשות 12, כי מהלך זה לא יביא לעיכוב השימוע. 
 
לפיו הדיווח, גורמים במשרד המשפטים אמרו שאם בסביבת ראש הממשלה מנסים להרוויח זמן כדי לדחות את התהליכים, הם טועים. בכוונת היועמ"ש לבצע את השימוע במועד שנקבע.
 
מנדלבליט הודיע לפני כחודש וחצי לבאי כוחו של ראש הממשלה ולאלו של החשודים האחרים בפרשות 1,000, 2,000, ו-4,000, כי לאחר שקילת עמדותיהם, ובשים לב למכלול נסיבות העניין, הוא החליט להיעתר בחיוב לבקשת באי כוחו של ראש הממשלה ולהשהות את מסירת חומרי החקירה בתיקים הקשורים לרה"מ עד לאחר הבחירות, שהתקיימו לפני כשבועיים. 
 
הסנגורים התבקשו לתאם מועדים לעריכת שימועים, כך שאלו ייקבעו להיערך לכל המאוחר ביום ה-10 ליולי. השימוע לסנגורי ראש הממשלה יערך בפני היועמ"ש, בעוד שיתר השימועים יערכו בפני פרקליטת מחוז ת״א (מיסוי וכלכלה).