חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, העביר מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת המשך המגעים הקואליציוניים. בקריאה ברורה לראש הממשלה בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM אמר הח"כ כי אם הוא לא יהיה שר המשפטים - לא תהיה לנתניהו קואליציה. 



אתמול פרסמת פוסט בו טענת שכתבת "מחלקה ראשונה" שלחה לך מספר שאלות בנוגע לקשרים של עמותת רגבים, שהיית חלק ממקימיה, לבין חברה של עובד יחזקאל וטענת שמנסים לתפור לך תיק ומישהו הדליף את המסמך הזה.


"אכן. כל האייטם הזה מבוסס על הסכם הזמנת עבודה בין רגבים לחברת טרה. ההסכם, שיש בו סעיף סודיות, מוחזק רק בידיה של תנועת רגבים וחברת טרה. אתמול התברר לי שלפני כמה שנים התקיימה חקירת משטרה וההסכם הזה במסגרת אותה חקירה הגיע גם לידיה של משטרת ישראל ושל פרקליטות המדינה".



כבר אתמול בערב אנשים טענו שאולי אתה טועה.


"השאלות שהובאו אליי על ידי הכתבת מתבססות על תמלולים של חקירת משטרה. לכן פיניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי לחקור".



אני מאוד מחזיק מבצלאל סמוטריץ'. אמר אתמול אמירה קשה בנוגע לרשויות החוק.


"לא אמרתי לגבי רשויות החוק, אני לא עושה הכללות. אני טוען שמישהו מהמשטרה או מהפרקליטות ניער מהנפטלין הסכם משנת 2014 שנחתם בין רגבים וטרה. גורם מסוים שנחשף למסמך הזה הדליף אותו".



יש גורמים בפרקליטות או במשטרה שמנסים לדאוג שלא תהיה שר המשפטים?


"אני מעלה השערה. שכל אחד מהמאזינים ייקח את העובדות הללו ויעשה עמן מה שהוא רוצה. איזו מוטיבציה יש למישהו במשטרה ובפרקליטות להוציא את המסמך הזה בעיתוי הנוכחי?".





טענו שהמסמך הזה היה ידוע כי מופיע בפרוטוקול של בית משפט אך אתה טוען שהשאלות שהגיעו אליך מהכתבת התבססו על תמלולי משטרה שלא הגיעו לבית המשפט.


"בדיוק".



נתניהו רוצה שתהיה שר המשפטים?


"לא יודע. אני יודע שזה בכלל לא רלוונטי. אני יודע שאין קואליציה בלעדיי".



אני תוהה, אולי דווקא גורמים מראש הממשלה הם אלו שהדליפו.


"אבל מאיפה יש להם את אותו המסמך שמופיע רק בטרה, ברגבים, במשטרת ישראל ובפרקליטות".



כבר שלוש-ארבע שנים אני צועק על תפירת תיקים. הנה דוגמא. אני מספיק זהיר כדי לשאול את בצלאל ולתהות אם אולי הוא מחרטט ואני תוהה מאיפה הפרוטוקול הזה. אני לא קיבלתי אותו. מחר יכולים לעשות את זה גם לך ולי.
"יכול להיות שאני טועה, ביקשתי לחקור. יש חשד לעבירה פלילית של הדלפת חומר חקירה חסוי לעיתונאי כדי לסקל מינוי שר וביקשתי שיבדקו את העניין".



טענת שאין ממשלה אם אתה לא שר המשפטים? אתה לא חוזר בך מהבטחת הבחירות?


"החינוך והמשפטים היו תיקים שהיו אצלנו בקדנציה האחרונה. בדיוק כפי שאף אחד לא מעלה על דעתו שליברמן לא ייכנס בלי תיק הביטחון, דרעי בלי משרד הפנים והדתות וכחלון ימשיך באוצר, הציונות הדתית לא תחזור להיות ילד הכאפות של הפוליטיקה הישראלית ונקבל את שני התיקים האלה, כי בלי זה לא תהיה ממשלה. אני לא חושב שיש סיבה לנתניהו לא לרצות בכך. נתניהו לא ילך לבחירות, הוא לא ייקח סיכון. גנץ קיבל 35 מנדטים ולא בטוח שנתניהו יצליח לשחזר את אותו הישג. אם נתניהו ילך לבחירות כי הוא לא מוכן שאני אהיה שר המשפטים אז הוא אדם לא אחראי. מכיוון שנתניהו הוא כן אדם אחראי ומנהיג טוב – הוא לא יעשה טעות כזו. אני דורש את הדרישה הכי לגיטימית בעולם".



"אני לא חוזר על הקדנציה האחרונה בה אני חבר בממשלה שבכותרת היא ממשלת ימין אך במדיניות לא עושה כלום כי המשפטנים לא נותנת לה לעבוד", אמר סמוטריץ'. "אנחנו נתלים בבג"ץ כשאנחנו לא מוציאים את המסתננים מדרום תל אביב, לא הורסים בתי מחבלים, לא נלחמים בחמאס בעזה. הסיפור הזה נגמר. או שאנחנו אוחזים את השור בקרניו ומחזירים לאחור את גלגל ההפיכה השיפוטית של אהרון ברק ומחזירים את מדינת ישראל למסלול נורמלי או שלא. לכן דרישתי לתיק המשפטים זו לא דרישה רק לתיק אלא לקבל את הכוח לעשות את השינויים הנדרשים".



אני לא מנהל משא ומתן. אם יריב לוין יעשה את המעשים שאתה רוצה לעשות ואתה תקבל תיק אחר?


"יריב לוין הוא איש טוב וראוי אך אני חושב שאני אעשה זאת טוב יותר. אני חושב שהעובדה שיריב לוין תלוי בראש הממשלה במאה אחוז מאוד תגביל אותו ביכולת לנהל את התהליכים האלה. תהיה ביקורת ציבורית מאוד גדולה כי על כל דבר שהוא יעשה, יאמרו שהוא שומר על ראש הממשלה. אני רוצה לעסוק גם בדברים אחרים שפחות מעניינים את יריב לוין. אני גם רוצה להחזיר את בתי הדין הרבנים ממשרד הדתות למשרד המשפטים ועוד. אם נתניהו ילך לבחירות רק כי הוא לא מוכן לתת לי את תיק המשפטים, כל האחריות למהלך המסוכן תהיה על כתפיו בלבד".



בוא נדבר על תיק החינוך שכנראה יהיה שלכם כמעט בוודאות. נפתלי בנט העלה את התקציבים להקהילה הלהט"בית. אתה תיקח אותם בחזרה?


"זו שאלה מגוחכת. אם אכנס למשרד החינוך אלמד את המשרד ואת הצרכים ולפי זה אחלק את הכסף. לטעון שאני אפגע בתקציב מסוים כזה או אחר זו חוסר אחריות. מותר לי לומר שסדרי העדיפויות שלי יהיו אולי שונים משל קודמיי, אך אנחנו האחרונים שסותמים פיות וכופים את דעתנו על מישהו".