בישיבת סיעת "כחול לבן" שהתכנסה אתמול בכנסת הופיעו מספר תושבים מישובי הדרום שהיו נתונים למתקפת טילים בסבב הלחימה האחרון מול החמאס וארגוני הטרור ברצועה. ביניהם הייתה גם לילי קידר, תושבת אשקלון, שריתקה את הנוכחים בדבריה.



קידר, כך הסתבר, היתה בצעירותה אחת החטופות באוטובוס קו 300. אתמול היא אמרה לחברי הכנסת של "כחול לבן" בהתרגשות: "אני כבר הייתי בת ערובה בקו 300. בימים האחרונים הרגשתי שוב כבת ערובה, כמישהי ששמו לה סכין על הצוואר".



אחר כך העלתה בפייסבוק פוסט שבו כתבה: "גאה ונרגשת נשאתי היום דברים בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת. בדברי הבעתי את תחושותיי כתושבת העיר אשקלון על סבב הלחימה האחרון. דיברתי על התסכול של להיות אזרח "מובן מאליו" על הפצועים וההרוגים, על השימוש בתושבים כבני ערובה מבלי לתת הסברים".





"דיברתי על המיגון החסר והתושבים המופקרים, על בית החולים ברזילי המוגדר כבי"ח צמוד גדר שנותן מענה לחצי מליון תושבים ועדיין מנהלו פרופ' חזי לוי מתמודד עם קשיים ובעיקר מחסור בתקציבים שיאפשרו לצוותים הרפואיים לתת טיפול רפואי מיטבי, על ההתנגדות להעניק לעיר הכרה של אזור עדיפות לאומית למרות שהעיר נמצאת מרחק של 6.5 ק"מ מעזה ועדיין מוגדרת כעיר הדרומית של מרכז הארץ. על הקושי והמחיר הכבד שהעסקים משלמים בעיר ואין מי שיבין. סיימתי במילים".



ב-12 באפריל השנה, ביום השנה לחטיפת אוטובוס קו 300, כתבה קידר בפייסבוק: "היום ממש לפני 35 שנים נחטף אוטובוס קו 300, הייתי בין החטופים, צעירה בת 20, לא דיברו ימין ושמאל, מדינה שלמה ראתה את המטרה ופעלה... שחררו עשרות חטופים במבצע הרואי בדיר אל בלאח והצילו חיים...".



"אני זוכרת את הרגעים הקשים בהם ישבנו באוטובוס חסרי אונים תחת איום ממשי, חלקנו פצועים ומדממים, התכנסתי בתוך המחשבות על המשפחה, רוצה להנציח את היזכרונות שנותרו ובציפייה שצבא העם יגיע לחלץ אותנו... כשאני חושבת על הרגעים הקשים שהותירו בי משקעים כבדים, הדבר מחזיר אותי למערכת הבחירות שרק אתמול הסתיימה לה, מערכה מכוערת, מלאה בהשמצות וכוחנות מיותרת כאילו אנחנו אויבים זה לזה... מבקשת שתיזכרו שאהבת חינם וחמלה זו הדרך לניצחון ושישראל העם והמדינה הם לפני הכל".



אתמול ריגשה קידר את הנוכחים בישיבת סיעת "כחול לבן" כשדברה על תחושותיהם ומצוקותיהם של תושבי אשקלון שאינם נכללים בישובי עוטף עזה ואין להם ממ"דים ומקלטים. "אשקלון לא בעדיפות לאומית. אנחנו לא נחשבים לעוטף אלא מוגדרים כעיר במרכז הארץ. אנחנו שבויים בידי ממשלה שלא סופרת אותנו. אני בטוחה שנפגש בסבב נוסף".