"חקיקה כזו היא עם אפס תועלת ומקסימום נזק", כך אמר הערב (חמישי) השר לשעבר ח"כ גדעון סער (ליכוד) על חוק החסינות. בדבריו, מתח סער ביקורת חריפה על הרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחקיקת התיקון לחוק שיגן עליו מפני הגשת כתב אישום בתיקיו.

בראיון לחברת החדשות אמר חבר הכנסת: "מה שאזרחי ישראל שמעו מראש הממשלה זה שאין שום שום כוונה להעביר חוקים כאלה. מדובר חקיקה עם אפס תועלת ומקסימום נזק. חקיקה פרסונלית היא תמיד לא נכונה שעלולה לפגוע באמון הציבור. לא בכדי אם לא היינו אומרים לציבור את זה לפני הבחירות, לא בטוח שהינו מקבלים אותה מידת אמון".

עוד הוסיף סער: "חוק כזה לא יועיל לרה"מ. חוק החסינות קיים כבר 14 שנה ומעולם לא הייתה טענה למה הוא לא טוב. אם רה"מ חס וחלילה יעמוד במצב שהוא לא יצליח בשימוע הוא יכול לעמוד בחוק הקיים אם אותו רוב מאשר לבוא ולשנות את החוק מלכתחילה. מישהו נתן לראש הממשלה עצה לא טובה. אני מקווה שזה לא יקרום עור וגידים".


על הטענות נגדו מצד בכירים במפלגת השלטון, אמר סער: "אני חלק מהליכוד, לא חלק מהאופוזיציה שהפגינה נגד רה"מ והפעילה לחץ נגד היועמ"ש. יש לי רקורד של אדם שאומר את דבריו בצורה חדה וברורה. חשוב מאוד למדינה שזה (חוק החסינות) לא יקרה ואני אעשה מסגרת היכולות שלי את המירב כדי שזה לא יקרה".

"אני משפטן, השתתפתי בהליכי הסרת חסינות בכנסת. זה לא דבר מפלגתי. זה דבר שאתה מחליט עליו לאחר שאתה שוקל את הדברים בצורה רצינית. החוק הקיים מאפשר בפירוש שהוא יכול להמשיך לכהן תחת אישום, הציבור הצביע ביודעו את הדברים האלה. החוק קובע בדיוק מה שצריך להיות בסיטואציה כזאת, יש משקל רב לבחירה הדמוקרטית".

גורם בליכוד הגיב לדבריו של סער ותקף אותו. "לא לחינם תקשורת השמאל לא מפסיקה לחבק את גדעון סער, משום שהוא לא מחמיץ אף הזדמנות לחתור תחת נתניהו ולנסות להפיל אותו", אמר הגורם. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם תקף גם הוא את סער על דבריו. "גדעון סער תתבייש לך", כתב אמסלם בטוויטר.


כזכור, אמש פורסם בחברת החדשות כי נתניהו אמר בתדרוכים לאנשי הליכוד בעניין זה: "מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במשרה מלאה. אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין". נתניהו הוסיף גם כי אם היה חושב על טובתו האישית, היה מנהל את המשפט כראש ממשלה ולא כאזרח פרטי. יש לציין כי הדברים הללו עומדים בסתירה מוחלטת להבטחתו של נתניהו ערב הבחירות, כשנשאל בכמה הזדמנויות האם הוא מתכוון לשנות את חוק החסינות או לחוקק חוק שייטיב עם מצבו המשפטי והוא שב ואמר: "מה פתאום, אני לא מתכוון לשנות שום חוק".
לדברי גורם בליכוד ששוחח עם "מעריב" שיטת החקיקה תעבוד כך: "נתניהו יקדם במהירות הבזק את חוק החסינות. על פני השטח, הוא לא יהיה זה שיקדם את החסינות, אלא יעשה זאת דרך כוח פרוקסי מתוך הליכוד". יש לציין כי ח"כ מיקי זוהר אמר כי קידום התיקון לחוק הוא על דעתו בלבד מבלי שהתייעץ עם נתניהו. בנוסף לחוק החסינות, מתכוונים בליכוד לקדם גם את פסקת ההתגברות באותה המהירות, כדי למנוע מצב בו יחוקק התיקון המאפשר לנתניהו לשמור על חסינותו מפני העמדה לדין או אז יגיע בפני בג"צ ויורה לפסול אותו.

יצוין כי רק לאחרונה, בעקבות ביקורת שמתח סער על תוצאות הסבב האחרון בעזה, האשימו אותו גורמים בליכוד בניסיון להביא להפלת ראש הממשלה נתניהו. סער אמר אז כי "הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה". בליכוד הגיבו בשעתו ואמרו כי "בעוד שרבים מתושבי הדרום הביעו את אמונם בראש הממשלה נתניהו, גדעון סער לא נותן אפילו רגע אחד של אשראי לראש הממשלה ומצטרף מיד להתקפות משמאל של בני גנץ ושל צביקה האוזר, עושה דברו של סער שערק לשמאל ושאיתו הוא מתואם לחלוטין".
 
סער הגיב אז להאשמות נגדו וצייץ בטוויטר: "מגוחך ברמה של עלילת 'מזימת המאה'. אמשיך לומר את דעותיי בנושאים הלאומיים המרכזיים ואף להיאבק עליהן ללא מורא. זאת מהות השליחות שהוטלה עלי ע"י חברי הליכוד". בשיאה של המתיחות בין נתניהו לסער טענו בסביבת נתניהו כי סער שותף לקוסנפירציה כביכול שנרקמה בינו לבין נשיא המדינה ריבלין שלא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו.