שרת התרבות, מירי רגב, חשפה הערב (ראשון) בשידור בגלי צה"ל כי היא לא תמכה בח"כ גדעון סער בפריימריז בליכוד, זאת למרות שאמרה כי תמכה בו יום לאחר מכן. מלבד זאת, היא תקפה את מספר 5 במפלגה, ואמרה: "הייתי מצפה ממנו להבין מהי המורכבות של מו"מ, להירגע ולנשום. למה הוא תוקף את ראש הממשלה? זו לא הדרך להיות שר". 



בתוך כך, רגב לא חסכה ביקורת גם מראשי התאגיד וממלכת הפופ מדונה, בעקבות השימוש בדגלי פלסטין באירוויזיון. "עם כל הכבוד זה אירוע ציבורי. אין מדינה בעולם שבמשדר מהסוג הזה יעלו דגלים של גורמים כאלה. היו צריכים להעיר על זה מיד אחרי מה שאיסלנד עשתה. ומדונה? מה היא מעל החוק? אנחנו מאמינים בשלום לא פחות, אבל לעלות עם דגל פלסטין לאירוע שממומן מכספי ציבור אני לא מתפלאת". 
מלבד זאת, היא טענה כי "התעלמו לחלוטין מיהודה ושומרון, כאילו אין מערת המכפלה, אין את שילה. בעיניי התעלמות מאזור שהוא חלק ממדינת ישראל זה משהו שאין לו מקום. אמרתי את זה למנהלי התאגיד. אלדד אמר שהוא מבין את מה שאני אומרת". 

"התקציב של האירוויזיון תמיד מגיע מחסויות וממכירת כרטיסים", הוסיפה רגב. "הממשלה סייעה בכל דרך שאפשר כדי שלא יבואו בטענות שהממשלה הפריעה. מנהלי כאן יכולים להאשים, אבל טוב שיש מפקח על האירוויזיון שאומר חלק מהאמת שהם שכחו אותה. היה אירוויזיון, תודה לאל שזה עבר בשלום. מי שהגיע ראה מדינה דמוקרטית ושוחרת שלום, אבל גם למדינה הזו יש עקרונות, ולצערי חלקם לא באו לידי ביטוי וצר לי על כך". 

גדעון סער. צילום: פלאש 90
גדעון סער. צילום: פלאש 90


בהתייחס לדיווחים על הכנסת חוק החסינות להסכמים הקואליציוניים, אמרה: "לא ראיתי שום מסמך או הצעה. אמרו גם לוין וגם נתניהו שחוק החסינות הוא לא חלק מההסכמים הקואליציוניים. אבל במה תתעסק התקשורת? אז ממציאים דברים. יש גם חלק בליכוד שאוהבים שיהיו כותרות נגד נתניהו. שוב, יכול להיות שהחוק יעבור בהמשך הדרך, אבל זה לא חלק מההסכמים הקואליציוניים". 
גם גדעון סער ממציא?
"קודם כל, גדעון סער נתן את האמירה שלו בעניין חוק החסינות. עכשיו, אין קשר בין האמירה שלו להסכמים הקואליציוניים כי זה לא עלה בהסכמים האלה. הייתי מצפה מגדעון סער שיודע מה זה משא ומתן ומבין את המורכבות והרגישות בזמן המו"מ, להירגע רגע, לנשום. אז הוא יקבל כותרת בעוד שבועיים, מה קרה? זו לא הדרך להיות שר. רק לתקוף את ראש הממשלה - זו הדרך?". 
אם הוא היה תומך בנתניהו הוא לא היה מקבל כותרת.
"היום מבינים שבשביל לקבל כותרת צריך לתקוף את ראש הממשלה, ולכן הוא תוקף את ראש הממשלה. גם מיכל שיר. אם גדעון סער היה בודק רק עם יריב לוין, לא צריך יותר, האם הנושא נמצא על סדר היום..."
הוא מדבר על שמירה על המוסר הישראלי.
"אתה יכול להגיד דברים מסוימים, אבל בעיתוי הנכון. הוא בחר בעיתוי רע מאוד כדי להביע את דעתו בנושא חוק החסינות. הוא חרד למערכת המשפט? אנחנו חרדים ממערכת המשפט. אתם צריכים להיות חרדים מחוסר האיזונים מול מערכת המשפט". 
את מצטערת שהצבעת עבורו בפריימריז?
"לא נעים לי להגיד לך, הוא לא הצביע לי ואני לא הצבעתי לו. אמרתי בשידור שהצבעתי לו יום אחרי הפריימריז, לקראת הבחירות. מותר לפעמים לומר דברים בשביל אחדות הליכוד. גם הוא יודע שהוא לא הצביע לי ואני לא הצבעתי לו. אחדות הליכוד הייתה יותר חשובה בעיניי אם הצבעתי בשביל גדעון סער או לא. אמרתי את זה בשביל אחדות הליכוד. גדעון סער חבר כנסת, הוא היה שר ויהיה שר, אבל נדרשת כאן מחויבות של כולנו לאחדות הליכוד. צריך ממשלה טובה לחברה הישראלית. אי אפשר לנגח את נתניהו כל הזמן בשביל כותרת. הוא נמצא במצב לא פשוט. אז למה הוא צריך להצטרף למסיבה הזו?".
את דבריה חתמה באומרה כי "בית המשפט חייב להגן על הציבור, אבל הוא לא יכול לקבוע מדיניות. לממשלה יש אחריות כלפי הציבור, אנחנו נבחרנו על ידי הציבור. נתניהו נבחר למרות שיודעים שיש בקנה כתבי אישום כאלה ואחרים".