היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט התייחס הערב (שלישי) לפנייתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (איחוד הימין), ודחה את בקשתו לקיים חקירה בנוגע להדלפות בעניינו שנועדו, לפי סמוטריץ' למנוע את מינויו לשר. מנדלבליט דחה את ההנחה שבלב בקשתו של סמוטריץ', שההדלפה באה מכיוון הפרקליטות, וציין כי גורמים רבים ידעו על הפרשה בה עסק המסמך שפורסם, והוא אף הוצג בבית המשפט בדלתיים פתוחות.



לאחר מכן התייחס מנדלבליט לטענותיו של חבר הכנסת, כי אנשים בפרקליטות המדינה מעוניינים לפגוע במינויו של סמוטריץ' בגלל השקפותיו בנוגע למערכת המשפט הישראלית, והפנה אותו לאמירותיו מהעבר, בהם היועמ"ש דחה טענות דומות של מניעים פוליטיים בפתיחת חקירות על ידי הפרקליטות. "מלאכת אכיפת החוק מסורה בידי אנשי מקצוע עצמאיים וא-פולטייים, האמונים על שלטון החוק", ציטט היועמ"ש והוסיף בהתייחס לתיקי נתניהו כי "תקופת הבחירות לוותה גם בהתבטאויות חסרות תקדים בחומרתן נגד מערכת אכיפת החוק ונגד גופי המשפט במדינה".


אביחי מנדלבליט, צילום: מרק ישראל סלם
אביחי מנדלבליט, צילום: מרק ישראל סלם

 

"ככלל, נמנעתי מתגובה או התייחסות לדברים שנאמרו כדי שלוא להיתפס כמעורב בתהליך הפוליטי", המשיך היועמ"ש והבהיר כי "איפוק זה, אין משמעו קבלה או הסכמה בשתיקה עם אמירות המכרסמות בלגיטימיות של מערכת המשפט ואכיפת החוק". עוד הבהיר מנדלבליט כי במערכת המשפט יקבלו כל שר משפטים ויעבדו עימו לקידום מדיניות הממשלה, תוך "שמירה על גבולות הדין". בסיום מכתבו הוסיף מנדלבליט כי הוא מקווה כי "ההאשמות הבלתי מבוססות שהופיעו במכתבך יפנו את מקומן לשיח ענייני ומכבד". 
בתגובה למכתב, סמוטריץ' הלין על הפנייה לתקשורת ואמר כי "לו רק הייתי שדולת הנשים מנדנבליט היה עונה לי תוך 24 שעות ולא תוך חודש, ובעיקר מעביר לי את המכתב ישירות ולא דרך התקשורת... אבל אל דאגה, כפי שהוא מסיים את מכתבו, פניי לדיאלוג מכובד ולשיתוף פעולה איתו בתור שר המשפטים בקידום התיקונים הדרושים במערכת המשפט".