חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) העריך היום (רביעי) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יקבל חסינות. בראיון בתכנית של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM טען אוחנה כי "יש צורך בתיקון חוקי החסינות. הם חלשים ודלים מדי, בייחוד בעולם משפטי כמו שלנו, בו יש עבירה כמו הפרת אמונים. הפרשנות של הפרקליטות ובית המשפט היא שיוצקת תוכן".
אתה קורה לחזור לתיקון חוק החסינות כפי שהיה ב-2005.
"אכן. תנועת החירות שאני מגיע ממנה, תנועת הליכוד, בעד חיזוק החסינות והחלת החסינות. בשנותיה הראשונות של המדינה בן גוריון שלח את השב"כ לאסוף ראיות אחר יריביו הפוליטיים. כולנו מבינים את הצורך בחסינות, כדי המשחק הפלילי לא יהיה חלק מהמשחק הפוליטי".



בתוך כך, הוא גם הביע התנגדות לעמדתו של סער בנושא: "אני חולק עליו וחושב שהוא טועה. יש מקום בעולם המשפטי שנבחרי הציבור יקבלו החלטות גם כשהם נוגעות לפרקליטות, למשטרה וגם לבתי המשפט. אף אחד לא מדבר כאן על חסינות נצחית. אחרי שנבחר הציבור יסיים את תפקידו הוא יעמוד לדין, בינתיים - תנו לו למלא את תפקידו".

לדברי אוחנה, "אולמרט בזמנו לא נהנה מתמיכה רחבה בציבור ולכן בחר גם לעזוב. לעומת זאת, הציבור בחר בבנימין נתניהו למרות שהכיר את 57 עמודי כתב החשדות".

רה"מ אמר לציבור שלו שהוא נגד חוקים פרסונליים והחוקים הללו נתפסים כפרסונליים.
"אני טוען שדווקא ההתנגדות לחוק היא פרסונלית. יאיר לפיד בעצמו פרסם מאמר בשבחי החוק הצרפתי וכיום הוא מדבר בשפה אחרת לגמרי".
בהתייחס לפסקת ההתגברות, הבהיר אוחנה: "הרבה לפני חקירות נתניהו טענו שהכנסת צריכה להיות הריבון ושתהיה מינימום התערבות של הרשות השופטת בהחלטות. אנחנו מעריכים שפסקת ההתגברות היא דבר נכון והכרחי".
בג"ץ פסל רק 18 חוקים מקום המדינה.
"18 חוקים יותר מידי. תארו לכם כמה חוקים לא עלו להצבעה כי הם לא יעמדו בסטנדרטים של בג"ץ? כמה עשרות החלטות של הרשות המבצעת בג"ץ פסל?" אמרתי לאחר הבחירות שתקום כנסת בסימן המשילות. גם בקדנציה הקודמת של הכנסת פעלתי לטובת חוק היועמש"ים וקראתי לאיזון בין הרשויות. בממשלה הזו יחוקקו חוקים שיחזירו את המשילות והדמוקרטיה לעם".
תהיה חסינות לנתניהו?
"מאמין שכן".
כשנשאל על שינוי הסטטוס ההורי בטפסי צה"ל והכנסת, אמר חבר הכנסת מהליכוד כי "אני כמובן בעד. זה לא נכון לטעון שמוחקים את האמא והאבא כי גם הם הורים. יש גם משפחות שאינן בדגם המסורתי שהורגלנו אליו ושיש להם שני אבות או שתי אימהות. אם גרמו לאנשים להרגיש יותר בנוח עם המשפחה שלהם אז זה דבר מבורך. אמנם מדובר בשינוי קטן אך הוא מעיד על התהליך האבולוציוני שאנחנו עוברים. אני חושב שיש כאן שינוי תודעתי חיובי".
אתה חש שהעובדה שאתה הומו משפיעה על עבודתך?
"תיארת את הדברים באופן מדויק. לא באתי לפוליטיקה לרצות את כולם - באתי לעשות. אני מעדיף שיתקפו אותי מאשר שיהיו אדישים אליי. התרומה הקטנה שלי היא משמעותית לא פחות מאשר כל מגישי הצהרות החוק מהאופוזיציה. רבים במחנה הלאומי לא הכירו את הנושא הלהט"בי והייתה לי תרומה קטנה שגם היא אבולוציונית".
איך מתקדם חוק הפונדקאות?
"הוא הוגש בכנסת הקודמת. נראה את ההרכב הקואליציוני ונראה מה יהיה".
לא נראה שיהיו הפתעות בהרכב הקואליציוני.
"מבחינה הלהט"בית זה החוק החשוב ביותר. הוא לא דורש מהמדינה שום דבר, אפילו לא שקל, רק שלא תפריע בדרך ותצטרף לשתי המדינות שמאפשרות זאת, קנדה וארצות הברית".