ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשה מאמצים אדירים להקים ממשלה למרות הקשיים שהערים יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. המאמצים כשלו כידוע אך כאשר הזמן הלך ואזל לקראת הדד ליין של פיזור הכנסת, ביצע ראש הממשלה פנייה ליו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי והציע לו על פי הפרסומים הצעה נדיבה ביותר על מנת שייכנס לקואליציה וימנע את כישלונו של נתניהו. 



כעת, לאחר שהדברים התפרסמו, תהו מספר עיתונאים המזוהים עם הימין ונתניהו לגבי המהלך שביצע ואף הביעו אכזבה ממהלכיו של ראש הממשלה, אותו הקפידו לגבות עד כה. השם המעניין ביותר הוא שמו של שמעון ריקלין, מי שמזוהה אולי יותר מכל עם ראש הממשלה והתמיכה הבלתי מסויגת בו. 



"תראו חברים, האמת שאני מבואס", כתב ריקלין בטוויטר, "כי מצד אחד אני נלחם כמו אריה במערכת המשפט כי ברור לי גודל השינוי שהיא צריכה.


ומצד שני. נתניהו הציע ליחימוביץ' את המשפטים, לשמולי רווחה משולב, גבאי אוצר, וכ'ו. ורק הפרסום של עמית (סגל - מ.א) טירפד את הדיל. אז מה עושים במצב הזה? האם האיש גדול מהרעיון? מהצורך לשינוי?".


העיתונאי אברי גלעד היה אף יותר נחרץ וכתב בפוסט בפייסבוק כי הגיע הזמן "להיגמל מנתניהו"."כמו בכל התמכרות, בהתחלה זה היה טוב, טוב מאד", כתב גלעד, "תחושה שמצאנו מה טוב לנו והלוואי שזה יימשך לעולם. אחר כך זה התחיל לעלות ביוקר, אבל עדיין עשה טוב, אז שילמנו וסתמנו. אחר כך זה התחיל לעשות פחות טוב, המחירים התחילו להתברר, אבל כבר היינו מכורים. 




"רבנו בגלל ההתמכרות עם אנשים, יצאו לנו מהפה מילים שלא הבנו מי שם אותן שם בכלל, אבל הפחד מלהפסיק היה חזק מהכל. אז המשכנו וקיווינו שנסתדר עם זה. אחר כך המחיר נהיה בלתי נסבל, השחתה מוחלטת של כל מה שגדלנו עליו, אבל אנחנו כבר עמוק בפנים, רק עוד מנה, רק עוד תקופה אחת ודי. ההתמכרות הזאת הורגת אותנו. צריך להיגמל. נודה על הטוב, נזכור את הרע, נתגעגע לעוד מנה אחת אולי אפילו כל החיים. התחליף יהיה דהוי, אבל לאט לאט נשתקם ונצמיח משהו חדש. יש חיים אחרי. צריך להיגמל מנתניהו".

העיתונאי ינון מגל, תומך נתניהו נוסף, בחר לצאת נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בתוכניתו ב-103FM, בעקבות הדיווחים על כך שהיא מונעת מבעלה לאפשר את כניסתה של איילת שקד לתנועת הליכוד. "מה הקטע של נשות ראש הממשלה להתערב בעניינים של בעליהן? אצל לאה רבין זה לא היה? אצל אשתו של אשכול זה לא היה? הליכוד שלה? זאת תנועה חופשית. היא קובעת מי יהיה בליכוד ומי לא יהיה בליכוד? איילת יכולה להתפקד לליכוד ולחכות שלוש שנים כמו כל אחד. זה לא ששרה יכולה למנוע. אני חושב שהיא עושה לו נזק לנתניהו עם כל ההתערבויות הללו. שתיקח צעד אחורה ולא תתערב".