עמיקם רום, אחיו של גיורא רום, שלא נבחר לבסוף לתפקיד מבקר המדינה לאחר שזכה לתמיכתם של 48 חברי כנסת בלבד לעומת 67 שתמכו במינויו של מתניהו אנגלמן לתפקיד, עקץ הערב (שני) בתכנית של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM את האופן שבו הצביעו חברי הקואליציה. 

לטענתו, "אלו שהצביעו לאנגלמן הצביעו כדי לרצות מישהו, ולא בגלל איכות. הרבה אנשים מאוכזבים שהוא לא נבחר למבקר המדינה. אני לא אומר שמתניהו אנגלמן הוא 'גמד', אבל אם היינו שמים 'גמד' מול גיורא, מעניין איך חברי הכנסת היו מצביעים עבור רדידות, כדי לרצות מישהו, עד שהיו מבינים שצריך להצביע לגיורא".

הוא הסביר כי אחיו "השקיע בזה זמן ורצה להיות מבקר המדינה. מבחינת גיורא, אפשר לומר עליו שהוא איש איכותי מאוד, חכם, עם חוש הומור אדיר, איש משפחה, חבר, מפקד אמיץ. הוא כל כך יסודי, הוא היה מפקד טייסת. הוא פיקד על רמון ועל תל נוף".

 

בתוך כך, ח"כ יואב קיש התייחס אף הוא לנושא, וסיפר כי "הצעתי לגיורא רום להיות מועמד הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה, אבל אז ראיתי שנתניהו מביא מועמד אחר. היו באופוזיציה, כנראה מסיעה שהיא לא כחול-לבן, ח"כים שהיה להם אינטרס להגיע לתוצאה הזו בהצבעה".