יממה לאחר ההודעה על מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים, תקף היום (חמישי) מס' 2 במפלגת כחול לבן, יאיר לפיד, את מפלגת הליכוד ובראשה  בנימין נתניהו. באשר למינויו של אוחנה טען לפיד ב"כאן ב'" כי המינוי בוצע בעיקר מכיוון ש"אוחנה היה מוכן לשבת באולפן אחרי אולפן ולהגן על נתניהו בבעיות המשפטיות שלו". 

לפיד גם סתר את הטענה כי מינויו של אוחנה, השר הגאה הראשון בממשלת ישראל, הוא בבחינת ביטול מדינת ההלכה, ואמר כנגד טענה זו כי "באותו יום שבו אוחנה מונה גם פורסם שנתניהו אישר את החוק שמתיר הפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים". 
 
"פעם אחר פעם אני אומר לכם שמשהו קרה לנתניהו. אני לא רוצה להיכנס לרמה של 'רק לא ביבי', אבל קרה לו משהו", אמר לפיד בהמשך הראיון. "הוא היה פעם הגורם היציב והמנהיג השמרן, אבל היום הוא מערער את היציבות שלנו. אתמול היה דיווח שהגרעון מגיע ל-53 מיליארד שקל. אנחנו בדרך למשבר כלכלי, אנשים לא יוכלו לשלם את המשכנתא. הדבר היחיד שמעניין את נתניהו זה חוקי החסינות. בסוף מעניין אותו רק דבר אחד, וזה עצמו".

נתניהו. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90


איך תרכיבו ממשלה?
"אתם אמרתם שהבחירות הקודמות מיותרות כי נתניהו ינצח בהליכה, ובסוף עשינו אותו מספר מנדטים כמוהו. אמרתם שהוא ירכיב ממשלה, והוא לא הצליח". 
 
אתה הדגל האדום מבחינת החרדים. הם לא מוכנים שתהיה בקואליציה. 
"אני לא אכנס איתכם לנושאים של שיחות קואליציוניות. בעוד 15 שבועות תשאלו אותי איך מרכיבים ממשלה. אפשר לנצח את הבחירות האלה, אנשים מבינים שנתניהו שיקר. הסיבה שהוא לא הצליח להקים ממשלה היא שיש פה רוב אדיר של אנשים שלא מסכימים לחיות במדינת הלכה. אנחנו הולכים לנצח".

האם לא היה ראוי שתוותר על הרוטציה בבחירות האלו?
"35 מנדטים הלכו לקלפי ושמו פתק שהיה כתוב עליו בני גנץ אבל גם היה כתוב עליו יאיר לפיד, והם ידעו מה הם שמים. הערכים והחברות שלנו מכפילים את הכוח שלנו. אנשים מסתכלים עלינו ואומרים שהם רוצים לבחור באנשים שיודעים לעבוד ביחד". 

אשכנזי יוצב בראש? אולי הוא יכול להביא יותר מנדטים?
"כל 5 דקות יש פרסום חדש, בדיוק כשאנחנו עובדים ביחד בשביל לנצח בחירות. בכל פעם שמודיעים שאנחנו מסוכסכים אנחנו צוחקים ואז ממשיכים לעבוד".

גיורא רום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


לפיד התייחס בראיון גם לבחירת מבקר המדינה ולמועמד שהאופוזיציה בחרה לתמוך בו, גיורא רום, אשר הפסיד את התפקיד למועמד שבחרה הקואליציה. "בדרך כלל האופוזיציה מפסידה בהצבעות כאלה", אמר לפיד. 
 
גיורא רום אמר שלא התאמצתם. 
"את כל התיאוריות של 'הייתם על הטריבונה' אני מכיר. האופוזיציה ניסתה לשכנע בשקט אחד-אחד מאנשי הקואליציה להצביע איתנו. הוא לא מכיר את הכנסת. הוא פשוט לא מכיר את המקצוע, זו טענה מופרכת. גיורא רום אמר שאין לנו סכין בין השיניים? יש לנו סכין בין השיניים. הוא לא יודע על מה הוא מדבר. בסוף, אנחנו צריכים ללכת לעבוד ולנצח בחירות. הדברים הגדולים זה שיש לנו ברירה אם ישראל תהיה טורקיה עם רודן כמו ארדואן או שתהיה לנו מדינה שבה נוכל ללכת לצעוד במצעד הגאווה בירושלים ולתמוך באחינו. אנחנו מתעסקים במה שחשוב".