היישוב החדש על שם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיוקם ברמת הגולן, ייקרא "רמת טראמפ". הכרזה על כך תימסר בישיבת ממשלה מיוחדת שתתקיים ביום ראשון הקרוב באתר היישוב ברוכים, הסמוך לקלע ברמת הגולן.



במהלך ישיבת הממשלה המיוחדת ייערך טקס הסרת הלוט ותונח אבן הפינה ליישוב החדש, שיתבסס על שכונת "ברוכים". בטקס ישתתף גם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, וראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח.
 
בהצעת ההחלטה, שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון, נכתב כי "מתוך הערכה לפועלו של נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, למען מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים ומתוך הבעת תודה על ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן אותה הוביל, אנו מחליטים ליזום הקמתו של יישוב קהילתי חדש ברמת הגולן בשם "רמת טראמפ", אשר יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האיזורית גולן".

 

בהחלטה נקבע עוד כי "משרד הבינוי והשיכון יקדם עבודת מטה מקצועית אשר תוגש ליו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתוך 90 יום, לצורך גיבוש המלצתה של המועצה הארצית בדבר הקמת יישוב חדש".
 
בנוסף מוצע בהחלטה להטיל על משרד האוצר להכין התייחסות בהיבט הכלכלי-תקציבי הכרוך בנושא.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז בחודש אפריל האחרון במהלך טיול שערך עם משפחתו ברמת הגולן כי יקרא ליישוב באזור על שמו של הנשיא האמריקאי, בעקבות הכרתו ברמה כשטח ישראלי. הוא הסביר אז כי "יש צורך לבטא את ההערכה שלנו בקריאת שמו של יישוב או קריה על שמו של דונלד טראמפ ברמת הגולן, אני אביא את זה לממשלה בקרוב. חג שמח לכם".
ב-25 במרץ נפגשו נתניהו וטראמפ בבית הלבן, שם הכריז טראמפ על הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן, והודיע כי חתם על צו שמאשר זאת. באיחוד האירופי לעומת זאת הצהירו כי "עמדתנו לא השתנה - לא נכיר בריבונות ישראל בגולן".