תגובות סוערות במערכת הפוליטית הערב (חמישי) לירי הרקטה שגרם לפגיעה שירה במבנה בשדרות. פוליטיקאים מימין ומשמאל קראו לתגובה חריפה נגד חמאס ותקפו את מדיניות העברת הכסף הקטארי לרצועה. 



יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב בפוסט בפייסבוק: "כשמתעסקים בדייגים והעברת פרוטקשן מקטאר לא פותרים את המשבר בעוטף עזה ואת התוצאה רואים בשטח. אז מה עושים אחרת? ראשית תוקפים בעוצמה רבה וחסרת תקדים. שמים את הכוונת על בכירי חמאס. יוזמים הפסקת אש בתיווך בינלאומי ולא נותנים לחמאס להכתיב אותה".



"אחר כך מנצלים את השקט ליוזמה מדינית עם מנופים כלכליים - פרויקטים של התפלת מים וחשמל ותעסוקה של אלפי פועלים ועובדי הייטק בישראל וברמאללה, שיהיו תלויים בשמירה על השקט. אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להחזיר את היוזמה לידינו ואת השקט ואורחות החיים לתושבי הנגב המערבי", הוסיף.



ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) כתב: "שוב ירי בדרום. בלונים שורפים שדות ,רקטות הורסות בתים. נתניהו. ימין. חזק".





יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "תושבי הדרום היקרים, תרשו לי להביע את צערי העמוק על הליכתה ללא עת של תחושת הביטחון שלכם. זו בדיוק הסיבה שהתפטרתי מתפקיד שר הביטחון. חייבים לקבור קבורת חמור את "תהליך ההסדרה" ולהחיות מחדש את ההרתעה הישראלית. יש להנחית מכה קשה על החמאס, ולהביא להפסקת שיגורי בלוני תבערה ונפץ, רקטות וייצור נשק, התפרעויות על הגדר, וכמובן לעצור את העברת דמי הפרוטקשן. רק כך נוכל להשיב לכם את תחושת הביטחון מחדש ואת יכולת ההרתעה של מדינת ישראל".



 


המועמד לראשות מפלגת העבודה, ח"כ איציק שמולי, צייץ בתגובה לירי: "מדיניות ההכלה ומזוודות הדולרים לחמאס מתפוצצת לנו בכל פעם מחדש בפרצוף. במקום לספק ביטחון לתושבי הדרום ממשלת נתניהו מפקירה אותם מול ארגון טרור שהפך לבעל הבית בשטח. רק שילוב של עוצמה צבאית קשה נגד חמאס בצד יוזמה מדינית לבידודו תשנה את המשוואה". 
חבר הכנסת מכחול לבן, יועז הנדל, כתב: "איפה אנשי ״ההכלה״ ממפלגת רק ביבי? מי שמוכן לתת לחמאס לקבוע מתי יורים על אזרחי ישראל ומתי להפסיק. כמה כסף יקבלו וכמה מטענים יפוצצו על הגדר, מי שפעם טוען שהברק הכה ופעם האירוויזיון עצר. מי שלא מוכן להשמיע ביקורת, ימצא עצמו מהר מאוד עובר מפולחן אישיות לכאוס. החמאס מבין".

יו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ, כתב בטוויטר: "כשבטרקלינים ממוזגים מערבבים את עסקת המאה, בשדרות ועוטף עזה ילדים רצים בפחד לממ"ד. את המשוואה הזאת אנחנו מחויבים להפוך, את הפחד צריך להעביר לצד השני, לראשי חמאס בני המוות שמשבשים את חיינו בלי לתת את הדין".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) צייץ: "על רקע התחממות הגזרה בגבול רצועת עזה, פניתי ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר בדרישה לקיים ישיבה על מצבם הביטחוני של תושבי עוטף עזה וחוסנם. לשמחתי, גיליתי שהתפרצתי לדלת פתוחה. בקרוב תיקבע ישיבה בדרום. גם אם "המדינה בהפסקה", חובתנו ואחריותנו כלפי תושבי ישראל וביטחונם לא נפסקת".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ: "החשוד ממשיך להיאחז בכיסאו, נכנע לחמאס ומפנק אותם במיליוני דולרים - הטילים והאש ממשיכים לסכן את חיי ילדינו ואת תושבי הדרום שהופקרו. הערב שוב פגיעה ישירה בשדרות. ׳פייק מר ביטחון׳. הפעם - הביתה".