יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות שני המאמרים שפרסם מקורבו נתן אשל בזכות חיבור בין הליכוד למפלגות הערביות. "כל מי שיודע איך זה עובד יודע שמאמרים כאלה לא יכולים להתפרסם ללא ידיעת ראש הממשלה", אמר ליברמן, שהוסיף: "זה בלון ניסוי כדי להכשיר את המהלך הבא - הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות מבחוץ". 

לדבריו, "ראש הממשלה נוהר לכיוון המפלגות הערביות. וכנראה הנהירה הזו תעלה למשלם המסים הרבה מאוד כסף. ממשלה כזו תקום על חשבון הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מסים".
בהתייחס לפרסומים של אשל, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "כל מי שיודע איך זה עובד, יודע שמאמרים כאלה לא יכולים להתפרסם ללא ידיעת ראש הממשלה. הוא לא היה מפרסם על דעתו שני מאמרים על הברית המתחייבת בין הליכוד למפלגות הערביות. הוא ניסה קצת לטשטש את זה, אבל ברור שזה היה כדור ניסוי כדי להכשיר את המהלך הבא - הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות מבחוץ". 
 

נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

"ראש הממשלה נוהר לכיוון המפלגות הערביות וכנראה הנהירה הזו תעלה למשלם המסים הרבה מאוד כסף", קבע ליברמן. "ממשלה כזו תקום על חשבון הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מסים. אם מישהו חושב שזה תסריט דמיוני - זה לא".
לטענתו, "בליכוד הבינו שלא יהיו להם 61 ח"כים בלי ישראל ביתנו, ולכן החליטו לבנות מהלך עם המפלגות הערביות. כמו שנתניהו הזהיר מפני השמאל וניסה להקים ממשלה עם אבי גבאי, כך כרגע הוא בונה ממשלה שנסמכת על שולחנן של המפלגות הערביות, שייתנו רשת ביטחון ויקבלו הרבה מאוד כסף".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן: "פייק ניוז מנותק מהמציאות. לא היה ולא יהיה שיתוף פעולה בין הליכוד לבין המפלגות הערביות. ראש הממשלה נתניהו יפעל להקמת ממשלת ימין בהובלת הליכוד".