יו"ר מפלגת "ישראל דמוקרטית" וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר כי הוא מעולם לא פגש את האיש העסקים שהורשע בפדופיליה ובסחר בנשים ג'פרי אפשטיין בנוכחותן של נשים או נערות צעירות. את הדברים אמר ברק אמש בראיון לאתר "דיילי ביסט".



ברק ציין כי פגש את אפשטיין עשר פעמים לכל הפחות, והוסיף כי ביקר באי הפרטי הנמצא בבעלותו בקריביים "רק פעם אחת, שנים לאחר הפרסומים אודות מסיבות הסקס והאורגיות שנערכו באי".



ברק סיפר כי מי שהכיר לו את הטייקון היהודי לפני 17 שנים באירוע שהתקיים בארצות הברית היה לא אחר משמעון פרס, והוסיף כי גם ביל והילרי קלינטון היו, למיטב זיכרונו, בין הנוכחים. הפוליטיקאי ציין כי בביתו של אפשטיין פגש מדענים וזוכי פרס נובל, והוסיף כי פגש את אקשטיין עצמו גם באוניברסיטת הרווארד ובמכון הטכנולוגי MIT.



באשר לתמונה שצולמה ופורסמה בדיילי מייל, בה נראה ברק כאילו ניסה להסוות את עצמו על מנת שלא יזוהה עת יצא מביתו של אפשטיין בניו יורק אמר ברק כי "זה אני בתמונה. היה כל כך קר בחוץ שהמזרח-תיכוני הזה נאלץ לחבוש כובע על הראש. באתי לשם בשביל שיחה, אולי ארוחת צהריים, שום דבר מעבר".



באשר לטענה לפיה ברק מסרב לחשוף את סיבת תשלום על סך 2.3 מליון דולר שקיבל מקרן וקסנר, שהייתה לקוח גדול של אפשטיין, בגין ייעוץ על מחקר שלא פורסם, אמר יו"ר "ישראל דמוקרטית" כי הוא אינו יודע אם אפשטיין היה קשור לתשלום שהוא קיבל.



"עשיתי את מה שהייתי מחויב לעשות", אמר ברק, וציין כי הוא לא חושב שזהו המקום לדון בסוגיה. "אני מעניק ייעוץ לגורמים רבים, אם הם רוצים לדבר על כך -  זו החלטה שלהם", סיכם.



אמש דווח בחדשות 13 על תגובותיהם של הגופים השונים איתם בא ברק במגע במהלך שנותיו כאזרח פרטי, וברוב המקרים אין תיעוד של גובה העסקאות וחוקיותן. בדצמבר 2015 ברק ואפשטיין רכשו מניות באפליקציית "ריפורטי", סטרטאפ המאפשר דיווח למשטרה בזמן אמת. באותו הזמן, לשכת המדען הראשי תחת משרד הכלכלה אישרה לחברה מענק פיתוח של יותר מ-200,000 דולר, קרוב למיליון שקלים שיוצאים מקופת המדינה.



פקידי הממשלה לא יכלו לראות, כאמור, שההשקעה שהוענקה לחברת "א.ב סום", מוענקת לאזרח אהוד ברק ולפדופיל המורשע אפשטיין. על פי הדיווח, גם שאר שותפיו של ברק לא בהכרח ידעו מאין הגיע ההון שהתערבב בכספי הציבור. גיל ארזי, אחד משותפיו של ברק לסטרטאפ סיפר לחדשות 13: "לא ידענו על שום קשר של המשקיעים שלו לשום דבר. לא ידענו שאפשטיין מעורב בעסק".



ברק הודה, ללא קשר להשקעה באפליקציית "ריפורטי", שתשלומים פרטיים שהוא מקבל עבור עבודות מחקר וייעוץ הגיעו בסכומים "גבוהים מאוד", כלשונו, ביניהם גם מקרן וקסנר ומגורמים אחרים. בנושא הזה, ברק לא היה מוכן להודות בפני עיתונאי ערוץ 13, אודי סגל, מה היה טיב יחסי העבודה שלו עם קרן וקסנר: "אני לא אמור להיות זה שמוסר לך (פרטים), תפנה לקרן וקסנר ומה שהם ירצו הם ימסרו לך".



גם חברי הוועדה המייעצת של קרן וקסנר, כולם בכירים לשעבר בשירות המדינה, לא יודעים להגיד על מה קיבל ברק 2.3 מיליון דולר: "אין לי מושג ירוק, ואם היית יכול להגיד לי, הייתי שמח", אמר יוסי קוצ'יק, חבר הוועדה המייעצת בקרן. "למרות שניסינו לבדוק, לא קיבלנו תשובה, אין לנו מושג מה היה שם".



גורם אחר בוועדה המייעצת, אלי גרונר אמר: "מותר ללסלי וקסנר לעשות מה שהוא רוצה, זו פילנתרופיה שלו". חברות נוספות שקיבלו שירותי ייעוץ מברק לא מבינות על מה שילמו לו כספים.



כך נמסר מנציג של בנק ההשקעות השוויצרי, יוליוס בר: "לא הייתי אז בבנק, ואין לי מושג. הכי טוב זה לדבר עם משרד יחסי הציבור שלנו". חברת אייץ' פי אי שקיבלה אף היא שירותים מיו"ר ישראל דמוקרטית התמזגה, ומאז גם שם המידע לא זמין: "אין פה אף אחד שיכול לתת אינפורמציה כזו. זו היסטוריה עתיקה".



גם ברק רוזן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אותה ברק ליווה, לא יודע לתת פרטים על הסכומים שהועברו לו: "אני לא יודע, לא זוכר, זה היה לפני המון שנים, אין לי מושג בנושא הזה. אני לא הייתי בקשר איתו". ממשרד המדען הראשי נמסר כי הדבר נבדק והסכום שולם כדין במלואו במהלך שנת 2016.



מברק נמסר: "אינני מתכוון להמשיך לעסוק בספין שכל תכליתו להסיח את הדעת מהתנהגות פלילית לכאורה של ראש ממשלה מכהן, שקיבל 4.2 מיליון דולר וסכומים נוספים מאיש עסקים אמריקני שהוא בן דודו וכן מעבריינים מורשעים באירופה. כל פעילותי העסקית התנהלה על פי כל דין ובייעוץ משפטי רצוף. האינפורמציה נמצאת בקרן והיא הכתובת לפנות אליה".