המירוץ לתפקיד השגריר באו"ם מתקרב לסיומו: השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מעוניין להחליף את דני דנון כשגריר ישראל באו"ם, כך אומרים למעריב היום (שני) מקורבים לארדן. כזכור, בחודש יוני האחרון פורסם כי רה"מ הציע את התפקיד לשר, ששקל עד כה האם לקבלו, זאת לאחר שכבר סירב פעמיים בעבר להצעות דומות. 



אחד המועמדים המובילים לתפקיד, כאמור, הוא השר ארדן, שהתמהמה בנוגע להחלטה בנושא במהלך החודשים האחרונים. השגריר הנוכחי, דנון, מסיים את תפקידו בימים אלה, ונתניהו נדרש כעת להחליט מי ימונה במקומו.



נתניהו. טרם קיבל החלטה. צילום: רויטרס
נתניהו. טרם קיבל החלטה. צילום: רויטרס



לפני כחודש דווח כי ארדן קיים פגישה חשאית עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כשעל הפרק היה מינויו לשגריר באו"ם במקומו של דנון, שיסיים את כהונתו בתפקיד בקרוב.

כיוון שמדובר בממשלת מעבר, לא היה ברור האם ניתן יהיה למנות מינויים פוליטי לתפקיד, וארדן הציג את השאלה הזו למנדלבליט - שהשיב כי עקב הנסיבות הייחודיות והעובדה שדנון יפנה את תפקידו בקרוב, לא צפויה להיות בעיה להעביר את המינוי. 
ואולם, על אף הבעת רצונו של ארדן להתמנות לתפקיד, בלשכת נתניהו טרם החליטו האם לאשר את המינוי. מלשכת השר לביטחון פנים נמסר: "לא ניתנה תשובה ולא הוחלט דבר, וכל דיווח אחר אינו נכון".