בכירים ישראלים אומרים כי המסר הישראלי למדינות שמתכוונות להעניק סיוע ללבנון הוא להתנות כל עזרה וסיוע בטיפול בטילים שמיוצרים ומוחזקים בשטח הלבנוני וגם טיפול ובהחלשת הארגון חיזבאללה. לדברי הגורמים, ממשלת לבנון היא האחראית על הנושאים האלה.



בימים האחרונים ישראל העבירה מסרים ברורים בנושא לארה"ב, צרפת ולמדינות נוספות. המסר הישראלי המועבר למדינות הוא שישנו צורך לסלק את איום הטילים המדויקים והרחקת חיזבאללה ממוקדי הכוח שניזונים ממשאבים אלה. משרד החוץ עומד בקשר עם הגורמים הרלוונטיים.



באופן חריג, צה"ל חשף לפני כחודש חלקים נרחבים מתוכנית פרויקט הטילים המדויקים המשותף לאיראן וחיזבאללה שמטרתו חימוש ארגון הטרור השיעי בארסנל של מאות טילים מדויקים, ברדיוס פגיעה של פחות מעשרה מטרים. על פי פרסום צה"ל בתחילה ניסתה איראן להעביר לארגון הטרור טילים מוכנים, אך בעקבות פעולות הסיכול הישראליות, שינתה איראן את תוכנית פעולתה, והחלה בניסיון להקים מפעלי ייצור על אדמת לבנון - עם זאת, למרות מאמציה של איראן נראה כי בשלב זה בידי הארגון עשרות רקטות בלבד וזאת למרות שעל פי התוכנית האיראנית, בשלב זה היו אמורים להיות לו מאות.



אחת הפעולות המשמעותיות בסיכול פרויקט הטילים המדויקים בישראל, היא השמדתו של רכיב ייצור ייחודי, מערבל, שיוחסה לישראל. המערבל נחשב לרכיב חיוני בדרך לייצור טילים מדויקים, וככל הידוע יש כיום רק ארבע מדינות בעולם שמייצרות אותו. בישראל מטילים את האחריות לפעילות ייצור הטרור על ממשלת לבנון, למרות שעל פי ההערכות חלקים מהמידע שנחשף היום לא היה ידוע אף לממשלתה, אך הממשלה בביירות בחרה להתעלם ממידע שהועבר לה, גם זה שהועבר בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם לפני כשנה.