בעקבות ההסלמה בדרום וישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני שנקבעה להיום (ראשון) בצהריים, בוטלו שתי פגישות חשובות שהיו אמורות לפתוח את השבוע השני של תקופת מנדט גנץ: מפגש ראשי בלוק ה־55 וסבב נוסף של משא ומתן קואליציוני בין כחול לבן לליכוד. 
 
ראשי הגוש זומנו ללשכת ראש הממשלה בירושלים לשעה 13:30. לפי התכנון, מפגשם אמור היה להתקיים לאחר ישיבת הממשלה השבועית. לדברי הגורמים בגוש, בימים האחרונים אנשי כחול לבן מנהלים שיחות שקטות עם הפוליטיקאים מימין. נתניהו חושש מהמגעים, אף על פי שעד כה אף חבר מהבלוק לא נענה לפיתויים. אי לכך ביקש להיפגש עם ראשי הגוש, לתאם עמדות ולהחליט על צעדי ההמשך. אחרי השבת המתוחה בדרום נקבעה ישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני, ופגישת הבלוק נדחתה למועד אחר, לא ידוע. 


עיכוב נוסף במגעים. נתניהו וגנץ, צילום: אלעד מלכה
עיכוב נוסף במגעים. נתניהו וגנץ, צילום: אלעד מלכה

 
גם המשך משא ומתן הקואליציוני בין מפלגות כחול לבן והליכוד נדחה לנוכח המצב הביטחוני. אומנם הצדדים לא שידרו אופטימיות יתרה אחרי המפגש הקודם, שהתקיים ביום ה', ונציגי הליכוד כינו את השיחות "פייק משא ומתן והצגה של כחול לבן לתקשורת", אך הוסכם על שיחת המשך. המפגש יתקיים מחר בבוקר. 

ובינתיים, בימין גוברת הערכה כי לאור התחממות ביחסי נתניהו־בנט ולנוכח הרצון של יו"ר הליכוד לחזק את יחסיו עם אנשי המפתח של גוש הימין, ראש הממשלה שוקל למנות את נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון.

לדברי הגורמים בסביבת נתניהו, "זה רעיון שנמצא כבר בשלבים המתקדמים". על רקע המגעים, הגיב בנט להסלמה בדרום וכתב עם צאת השבת בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל במצב חירום לאומי. לא ניתן יהיה לדחות לאורך זמן את טיפול השורש הנדרש בעזה. זאת במקביל לבלימת הצבת טבעת הטילים של איראן סביב ישראל. אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות ביטחונית ואזרחית דחופה. על כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם".