מכחישים התקדמות: מתאם השבועיים והנעדרים התייחס הערב (שבת) לדיווחים בתקשורת הערבית כי ישנה התקדמות במשא ומתן בין ישראל לחמאס בנודע לסוגיית הנעדרים סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול והאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, אברה מנגיסטו והשאם א-סייד. "למרבה הצער וחרף הניסיונות מצידנו, החמאס מסרב לאמץ גישה ריאלית שתאפשר התקדמות אמתית בנושא", אמר בלום בתגובה לדיווחים.



התייחסותו של המתאם באה בעקבות דיווח ב"אינדיפנדנט ערביה", בו נאמר כי משלחות של בכירים מישראל ומהחמאס הגיעו לביקור של כמה ימים בקהיר בניסיון להגיע לפריצת דרך בסוגיית השבויים והנעדרים ברצועה. מקור בכיר סיפר לעיתון כי "יש התקדמות בתהליך בימים האחרונים בין הצדדים, כאשר דנים על החזרת גופותיהם של שני ישראלים בתמורה למספר בלתי מוגדר של גופות פלסטינים המוחזקות בישראל וחבילת מתקנים לרצועת עזה".



בהמשך הוסיף המקור: "בנוסף נשקלת הצעת חמאס לשחרור 50 אסירים פלסטינים, בתמורה לשחרורם של שני הישראלים המוחזקים בעזה (אברה מנגיסטו והישאם א-סייד)". המקור טוען כי "נראה שיש נטייה ישראלית להסכים לשחרור מחצית מהמספר שחמאס מבקש".



המקור הדגיש כי "ההתקדמות יכולה להיות בשל הרצון של נתניהו להשיג הסכם להחזרת השבויים לפני שבני גנץ יצליח להקים ממשלה או לפני מערכת בחירות שלישית". צויין גם כי "שתי המשלחות נמצאות באותו מלון בקהיר, כאשר שירות הביטחון המצרי מתווך בין המשלחות ומעביר את ההצעות ביניהם".



כזכור, גופותיהם של גולדין ושאול, שנהרגו במבצע צוק איתן, מוחזקות בשבי החמאס מזה למעלה מחמש שנים. האזרחים הישראלים החיים שמוחזקים בעזה, הם מנגיסטו, שחצה את גדר המערכת סביב הרצועה לפני כחמש שנים, וא-סייד, שחצה את הגבול דרך המטעים של קיבוץ ארז בתחילת 2015. שניהם סובלים מבעיות נפשיות.